21 unități de învățământ din diferite județe au primit acreditare de tip ȘCOALĂ ECO ca urmare a activității lor continue de educație pentru mediu adresată elevilor proprii și a reducerii cu 5% cumulat a consumului de apă și electricitate la nivel de unitate. Modulul 3 – Acreditarea de tip ȘCOALĂ ECO a fost dezvoltat ulterior MODULULUI 2 – Educație continuă de mediu și competiției naționale “MAREA VOLUNTARIADĂ NAȚIONALĂ DE MEDIU A ȘCOLARILOR, 2019!” organizată în perioada aprilie-mai 2019, ocazie cu care 42.000 elevi, din 105 unități de învățământ, din 22 județe, au participat la 6.858 acțiuni legate de protejarea mediului.

Acreditarea are o valabilitate de 12 luni și presupune continuarea organizării de inițiative de educație pentru mediu și de protejare a mediului pentru elevii proprii, și reducerii resurselor până la expirarea acreditării.

Cele 21 unități de învățământ acreditate ca ȘCOLI ECO sunt:
Școala Gimnazială Mihai Drăgan Bacău, Liceul Teoretic Jean Monnet București, Liceul Teoretic Nichita Stanescu București, Școala Gimnazială Nicu Constantinescu Buzău, Școala Gimnazială Stefan Pascu Apahida jud. Cluj, Școala Gimnazială Coșoveni jud. Dolj, Școala Gimnazială Mihai Viteazul Craiova, Școala Gimnazială Iorgu Iordan Tecuci jud. Galați, Școala Gimnazială Grigore Moisil Galați, Școala Gimnazială Nr. 20 Galați, Școala Gimnazială nr.1 Matca jud. Galați, Liceul Tehnologic Gh.Ruset Roznovanu Roznov jud. Neamț, Școala Gimnazială George Poboran Slatina, Centrul Scolar de educatie incluziva Sf. Andrei Gura Humorului jud. Suceava, Școala Gimnazială Bogdan Voda Rădăuți jud. Suceava, Școala Gimnazială Constantin Găvenea Tulcea, Școala Gimnazială Elena Doamna Tulcea, Liceul Teoretic Nikolaus Lenau Timișoara, Școala Gimnazială Nr. 4 Lugoj jud. Timiș, Școala Gimnazială Anton Pann Rm. Vâlcea, Școala Gimnazială Vîrteșcoiu jud. Vrancea.

„Acreditarea de tip ȘCOALĂ ECO a fost obținută de unitățile de învățământ care au avut în vedere atât inițiativele de educație continuă pentru mediu adresate elevilor proprii, cât și reducerea resurselor folosite în cadrul unității precum, apa, electricitatea sau gazul. Reducerea resurselor nu înseamnă să nu fie suficientă căldură în sălile de clasă, ci elevii să fie învâțați să închidă lumina în spațiile educaționale pe care nu le mai folosesc sau să oprească apa, în timpul folosirii săpunului pentru mâini, și să o pornească din nou la clătire. Existe diverse strategii de reducere a consumului de resurse, unitățile de învățământ acreditate asumându-și pe termen lung educația elevilor în această direcție.” a menționat Bogdan Istrate, Președintele Asociației Semper Musica Filiala Tecuci.

“Marea Voluntariadă națională de mediu a școlarilor, 2019!” este un proiect organizat de Asociația Semper Musica Filiala Tecuci, în parteneriat cu Asociația Semper Musica București, finanțat prin proiectul „No PLANet B”, derulat de Asociația Serviciul Apel în cadrul unui parteneriat internațional și cofinanțat de Uniunea Europeană prin programul DEAR.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Educaţie
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava