Concert pascal
MOPAN Suceava

Studiul MEDNET Marketing Research Center arată faptul că mărcile private de pe piaţa românească au câştigat încrederea consumatorilor în ultimii ani, astfel încât, la nivel declarativ, marea majoritate a locuitorilor din mediul urban (94,2%) au consumat în ultimul an produse comercializate sub marca proprie a unui magazin. Mai mult decât atât, această creștere a consumului de produse marcă proprie este mai mare de la un an la altul.

 

De asemenea, frecvența de achiziționare a acestora este crescută, aproape jumătate dintre consumatorii de mărci proprii intervievați (45,4%) achiziționând produse private label la fiecare vizită în magazin.  

Varietatea produselor brand privat existente pe piaţa românească se vede şi în coşul de cumpărături al orăşenilor

Astfel, în ultimul an, aceştia au cumpărat pe lângă produsele alimentare (lactate, produse de panificaţie, brânzeturi, dulciuri etc.) şi produse non-alimentare (hârtie igienică, şerveţele, produse de menaj, detergenţi şi produse de curăţare a locuinţei, cosmetice, produse de îngrijire etc.).

Așadar, cele mai căutate categorii de produse marcă proprie au fost lactatele. Astfel, mai mult de jumătate dintre locuitorii din mediul urban (52,6%) au declarat că achiziţionează mărci private de lactate, aici fiind incluse produse precum laptele, iaurtul, smântâna etc.

Pâinea şi produsele de panificaţie reprezintă o altă categorie de produse marcă proprie care a avut succes în ultimul an.

Românii din mediul urban sunt foarte atraşi şi de dulciurile produse sub marca proprie a retailerilor, un procent important dintre aceştia (41,7%) declarând, de asemenea, că, pe parcursul ultimului an, au cumpărat astfel de produse.

Pe de altă parte, articolele de vestimentaţie şi băuturile alcoolice sunt printre produsele marcă proprie mai puţin căutate de către consumatorii români din mediul urban, obţinând procente de 16,3%, respectiv 8,0% din totalul consumatorilor de produse marcă privată.

***

Studiul a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, urban, în perioada 17 – 24 septembrie 2013.

Au fost intervievate 710 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 55 ani.

Marja de eroare a studiului este de ±3,68%.

***

MEDNET Marketing Research Center  activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000 şi reuneşte unii dintre cei mai buni specialişti în domeniile cercetării de piaţă si statisticii. Beneficiind de bogata experienţă individuală a membrilor săi (peste 19 ani experienţă în domeniu), MEDNET Marketing Research Center îşi propune în primul rând să ofere servicii de o calitate ireproşabilă clienţilor săi şi să adapteze continuu instrumentele specifice cercetării de piaţă la cerinţele actuale ale economiei româneşti.  MEDNET Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Economic
SAV-COM Suceava
MOPAN Suceava
FACOS Suceava
Edofier Fier Forjat
E.ON - Luna aceasta, factura electronica iti poate aduce premii in fiecare zi
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava