Preşedintele Asociației Bibliotecarilor din România, filiala Suceava, Daniela Argatu, şi-a lansat lucrarea „Ghidul bibliotecarului şcolar”. Eurocompetenţe profesionale”. „În contextul unui parcă generalizat efort de adaptare la realităţile informaţionale şi tehnice, dar şi ca urmare a experienței acumulate ca bibliotecar CCD, ca membră a Asociaţiei Bibliotecarilor din România, precum şi din numeroase contacte și colaborări cu profesionişti ai domeniului biblioteconomic românesc, am conștientizat, alături de alți colegi, nevoia unui instrument de lucru cu adresabilitate mai precisă, cu accent pe particularitățile acestei structuri infodocumentare”, a declarat Daniela Argatu, bibliotecar la Casa Corpului Didactic „George Tofan” Suceava.Ea a explicat că în realizarea lui a folosit lucrări de referinţă româneşti şi internaţionale, legislaţia specifică şi conexă domeniului adusă la zi, dar şi observaţii ale propriei experienţe, în încercarea de a sintetiza și limpezi pașii obligatorii de parcurs în activitatea complexă din cadrul unei biblioteci școlare și a unui centru de informare documentare. “Am citat mai ales din lucrări mai nou apărute, pentru a lărgi informația, lăsând să curgă firesc, fără multe întreruperi de note, aspectele (coroborate, compilate) din vechi manuale, considerându-le un bun comun al profesiei. Ele își au locul în bibliografia cărții”, a mai arătat doamna Argatu. Potrivit acesteia, necesitatea Ghidului s-a concretizat în urma analizării nevoilor de formare continuă a bibliotecarilor şcolari, pe care încerca să le acopăre prin cursuri efectuate periodic, gândite din perspectiva oferită de Euroreferenţialul privind competenţele profesioniştilor europeni în domeniul informării, – o sinteză clară, menită să orienteze pe cei ce activează în științele informării și documentării. “De aceea, arhitectura acestei lucrări – deși adresată bibliotecarului școlar sau profesorului CDI – a fost gândită şi adaptată celor cinci grupe ale domeniilor de competenţă cuprinse în Euroreferenţial (informare, tehnologii, comunicare, management şi alte cunoştinţe, coroborate cu cele douăzeci de aptitudini principale, analizate pe patru nivele de cunoştinţe). A rezultat acest Ghid, pe care mi-l doresc, cu autentică modestie, o contribuție la un posibil Euroreferenţial al profesioniştilor în structurile info-documentare preuniversitare româneşti. Sper să devină un instrument util pentru colegii care doresc să îşi cunoască mai bine profesia sau care intenţionează să avanseze în trepte/ grade profesionale sau viitorilor colegi, angajatorului-recrutant, obligat să contureze profilul candidatului la angajare şi, de ce nu, unui public larg, interesat de înţelegerea activităţilor, competenţelor şi aptitudinilor pe care le implică profesia de bibliotecar şcolar/ profesor documentarist”, a mai declarat Daniela Argatu. „Consider că reprezentăm o profesie frumoasă, vie, aflată în permanentă schimbare și adaptare atât la aspirațiile noastre de transformare, cât şi la nevoile utilizatorilor bibliotecilor de azi și, mai ales, de mâine”, a încheiat ea..
Membru în Consiliul Naţional de Conducere al Asociației Bibliotecarilor din România, A.B.R., Daniela Argatu a scris aproape o sută de articole de specialitate, a coordonat trei volume, este coautor la un instrument de management de bibliotecă, a colaborat la elaborarea <Istoriei presei>, a primului <Tratat de biblioteconomie>, la realizarea <Monografiei bibliotecilor Caselor Corpului Didactic din România>, la realizarea standardului ocupaţional pentru profesia de bibliotecar cu studii superioare, la editarea manuscrisului lui George Tofan, <Învăţămîntul în Bucovina>. Acestea sunt cîteva dintre activităţile ei din 2005, de cînd este bibliotecar la Casa Corpului Didactic.

 

A apărut lucrarea „Ghidul bibliotecarului şcolar”, 10.0 out of 10 based on 1 rating
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
Educaţie
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Karls Jobs 2018
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava