Lucrările la primul tronson al pîrtiei de schi de pe Masivul Rarău, care au fost blocate vreme de mai mulţi ani din cauza lipsei finanţării, au fost reluate vineri, 9 septembrie. Asta după ce la începutul săptămînii, primarul municipiului Câmpulung Moldovenesc, Mihăiță Negură a semnat la Autoritatea Naţională pentru Turism un contract de finanțare în valoare de 4 milioane de euro, pentru finalizarea proiectului. Prima ședință a comandamentului de lucru care a avut loc la baza pârtiei a fost coordonată de președintele Consiliului Județean, Gheorghe Flutur, alături de care s-au aflat primarul Negură, reprezentanți ai Consiliului Local, ai constructorului, proiectantului, ai Direcției Județene de Drumuri și Poduri și dirigintele de șantier. Flutur a arătat că investiția a fost reluată după ce a fost abandonată în ultimii patru ani de fosta guvernare social democrată precizând că după finalizare pârtia de schi din Câmpulung Moldovenesc va fi cea mai modernă și atrăgătoare pârtie din țară.

Flutur: ”Ce bine era dacă se termina în patru ani ai lui Ponta aceast prim tronson ca eu să fiu astăzi la baza celuilalt tronson și să discut despre proiectul următor”

”S-a luptat foarte mult domnul primar în acești ani însă din păcate nu a găsit sprijin. În sfîrșit l-a găsit sprijin acum iar marți (nr. 6 septembrie) s-a semnat finanțarea. Am avut un comandament la baza pârtiei cu constructorul, proiectantul, cu dirigintele de șantier. Sunt câteva urgențe și avem la dispoziție 100 de zile până la finele anului să chletuim banii dați de Autoritatea Națională de Turism. E vorba de mai multe lucruri pe care le avem de făcut, amenajarea de la baza pârtiei cu accesul, cu drumul, cu zidul de sprijin, e vorba de acel bazin mare de 9.000 de litri pentru acumularea apei pentru tunurile de zăpadă. Apoi este construcția administrativă, mai sunt tunurile de zăpadă, o parte din furtune și de instalație vreo 600 de metri. Eu mă bucur că azi cinstructorul a spus foarte clar suntem pregătiți să începem pe cinci șase fronturi. Proiectantul trebuie să ofere soluția tehnică rapid să nu așteptăm săptămâni de zile pentru că suntem în lupta cu timpul. Eu am mare încredere în primarul Mihăiță Negură care s-a luptat ca un erou în acești ani și are nevoie de sprijin. Voi fi alături de el de fiecare dată. Trebuie să facem și drumul care vine de la Câmpulung pînă la baza pîrtiei precum și regularizarea pârâului din zonă. Toate amenajările astea ne vor face sper eu la anul să avem una dintre cele mai frumoase moderne și atrăgătoare pârtii de schi din România. Câmpulungul merită așa ceva și merita mai demult”, a declarat Flutur. El a adăugat că administrația județeană a început și modernizarea vechiului drum care urcă de la Izvorul Alb pe Rarău pentru început acesta urmînd să fie pietruit. Flutur speră ca în câțiva ani platoul munților Rarău să fie ”capodopera Bucovinei”. ”Ce bine era dacă se termina în patru ani ai lui Ponta aceast prim tronson al pârtiei ca eu să fiu astăzi la baza celuilalt tronson și să discut despre proiectul următor dar asta este viața. Poate că multă lume va înțelege ce înseamnă să promiți și să nu faci, ce înseamnă să pedepsești Bucovina patru ani de zile. Nu are nici o vină Bucovina că uneori are orientare de dreapta și că nu li-s dragi pesediștii dar mie mi se pare că a fost o pedeapsă nemeritată pentru acesată zonă”, a mai spus Flutur.

Negură: ”Patru ani de zile am încercat pe toate fronturile să sensibilizez guvernul României să finalizeze această investiție. Abia cu actuala conducere a CJ am reușit”

La râdul său primarul Mihăiță Negură a evidențiat sprijinul primit de la președintele Consiliului Județean, Gheorghe Flutur, pentru deblocarea lucrărilor la pârtia de schi arătând că investiția va scoate Câmpulungul din izolare. ”Demersurile pe care le-am făcut împreună cu domnul președinte Gh Flutur la Autoritatea Națională pentru Turism începând cu luna martie au condus astăzi la un succes pentru câmpulungeni, pentru întreaga Moldovă, pentru toți cei care iubesc sportul de iarnă. Iată că suntem astăzi la începerea lucrărilor pe pârtia din masivul Rarău. Nu a fost ușor. Patru ani de zile am încercat pe toate fronturile să sensibilizez guvernul României să finalizeze această investiție. Abia cu actuala conducere a CJ am reușit. Eu am încredere în constructorul și proiectantul acestei pârtii. Dacă ne-am bucurat pe data de 6 septembrie când am semnat contractul de finanțare de astăzi au început și grijile adică trebuie să fim foarte atenți la graficul de execuție pentru că în cele 100 de zile cât avem la dispoziție pe un masiv de genul Rarăului orice se poate întâmpla din punct de vedere al anotimpului. Să sperăm că și bunul Dumnezeu ne va ajuta să fie vreme bună iar constructorul să ducă la îndeplinire sarcinile”, a spus Negură. Amintim că lucrările la această investiție au fost oprite în anul 2012, din cauza lipsei finanțării. Lucrările la pârtia de pe Rarău au fost începute în anul 2009 prin programul „Schi în România”, având finanțare prin fostul Minister al Turismului. Lucrările la primul tronson al pârtiei de schi de pe Rarău sunt finalizate în procent de 80%. Până în prezent, pentru primul tronson al pârtiei s-a cheltuit o sumă de 10 milioane de euro. Întregul proiect de pe masivul Rarău presupune construcția unei pârtii de schi din două tronsoane. Primul tronson al pârtiei de schi de pe Rarău va avea o lungime de 2,8 kilometri, iar lăţimea acesteia variază de la 30 de metri, în zona de plecare, la 80 de metri, în zona sosirii. Panta medie a acestui tronson este de 16,6%, încadrându-se într-o pârtie de categorie uşoară spre medie. Al doilea tronson va avea o lungime de aproape 1,6 kilometri, o pantă medie de 21,5%.

 

Au demarat lucrările la primul tronson al pîrtiei de schi de pe Masivul Rarău, 10.0 out of 10 based on 5 ratings
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (5 votes cast)
Administraţie
SAV-COM Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava