Muzeul Bucovinei
Autostrada București – Brașov a cărei planificare/proiectare a început acum peste 40 ani a rămas o prioritate pentru programul de autostrăzi.
Un subiect fierbinte în ultimul deceniu care persită până astăzi este congestia traficului rutier pe Valea Prahovei.

În prezent, traficul greu este restricționat pentru efectuarea lucrărilor de reparații în zona podului de la Azuga. În mod similar, traficul a fost restricționat în trecut pentru lucrări la podul de la Predeal, și nu e de uitat blocarea totală a traficului pe DN1 în zona Posada ca urmare a alunecărilor de teren.

Deci, suntem în cazul unei rute cu congestie de trafic frecventă și blocaje locale din cauza infrastructurii cu capacitate insuficientă, cu structuri ajunse la limita duratei de serviciu sau care necesită reparații capitale și cu zone în care există pericol de alunecări de teren, care pun permanentă presiune pentru realizarea cât mai rapidă a autostrăzii Ploiești- Brașov.

În 1979 IPTANA a studiat primele variante de traseu pentru autostrada București – Brașov, prezentate în acest extras din planul de situație care se regasește în arhiva societății.

De bază pentru promovarea proiectelor erau analizele tehnice pe trasee alternative, urmând ca decizia de implementare a fiecărui sector să fie luată în primul rând în baza studiilor de trafic și al studiilor tehnico-economice.

Nu se concepea ca autostrada București- Brașov să traverseze stațiunile de pe Valea Prahovei

În acea perioadă, deși criteriile de mediu lipseau, în mod natural, inginerii de la acea vreme, au studiat și propus pentru implementare trasee cu impact minim atât asupra mediului cât și a zonelor locuite.

La acea data, nici nu se concepea ca autostrada București- Brașov să traverseze stațiunile de pe Valea Prahovei, traseele studiate fiind în continuarea autostrăzii București -Pitești ( varianta 1), sau în continuarea DN1 de la Ploiești (Varianta 2), având în vedere ca pe sectorul Ploiești – Comarnic, deja drumul existent fusese proiectat cu elemente geometrice conform standardelor de autostradă ( pante, raze de racordare etc) și se rezervase terenul pentru dezvoltarea acestuia la standard de autostradă.

Variante ale autostrăzii București – Brașov

Varianta 1 avea un traseu prin București- Pitești – Boteni –  Dragoslavele – Bran – Râsnov – Brașov  cu o lungime de 241 km, iar varianta 2 pe ruta București- Ploiești – Câmpina – Comarnic – Trăisteni – Săcele-Brașov avea o lungime de 168 km.

Pentru Varianta 2 care prezenta indicatorii cei mai favorabili au fost studiate și subvariante în zonele cele mai dificile, Câmpina – Comarnic, cu variante locale, cu și fără tuneluri în vederea reducerii lungimii autostrăzii și a costului acesteia,  prezentate în planul de detaliu anexat cu amplasarea celor 2 tuneluri în lungime totală de 5,2 km.

Continuarea aici: https://grupinfrastructura.ro/autostrada-bucuresti-brasov-un-vis-inca-din-1979-ce-nu-cunosc-romanii/

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Economic
SAV-COM Suceava
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava