Concert pascal
MOPAN Suceava

Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) a finalizat activitățile de investigație în cazul evenimentului aviatic care a avut loc la data de 17 octombrie 2016 pe platforma de parcare a Aeroportului Internațional “Traian Vuia” din Timișoara, în care a fost implicată aeronava de tip Antonov AN-26B, înmatriculată EW-259TG, care opera un zbor de tip cargo.

În perioada 16 septembrie – 20 octombrie 2016, Aeroportul Internațional “Traian Vuia” din Timișoara s-a aflat în proces de refacere a marcajelor pe platforma de parcare a aeronavelor. A fost emisă o informare aeronautică (NOTAM A2821/16) conform căreia marcajele existente ale platformei erau suspendate, iar aeronavele trebuiau să respecte semnalele dispecerului și/sau să urmeze mașina FOLLOW-ME.

Aeronava înmatriculată EW-259TG a utilizat pentru aterizare pista RWY11. După aterizare, conform instrucțiunilor primite de la turnul de control, aeronava a urmat calea de rulare ʺLʺ și, la intersecția acesteia cu platforma, a fost preluată de mașina FOLLOW-ME, în vederea parcării pe partea de nord a platformei. În continuare, aeronava a urmat traseul indicat de mașina FOLLOW-ME: calea de rulare ʺMʺ (linia mediană a platformei), pe care a părăsit-o printr-un viraj spre dreapta, mașina FOLLOW-ME conducând-o spre nord, în vederea efectuării ultimelor două viraje (ambele spre stânga) pentru poziționarea la locul de parcare destinat, cu fața spre sud. În timpul efectuării primului viraj spre stânga, aeronava a lovit cu aripa dreaptă un stâlp de iluminare a platformei de parcare, pe care l-a doborât, apoi a continuat rulajul, neobservând semnalul de oprire de urgență al dispecerului. Aeronava s-a oprit când a lovit al doilea stâlp de iluminare, pe care l-a înclinat.

Cauza probabilă a producerii acestui incident grav o constituie nerespectarea de către echipajul aeronavei a distanței de siguranță față de obstacole în momentul apropierii de marginea platformei, acordând întreaga atenție urmăririi mașinii FOLLOW-ME, neglijând astfel supravegherea traiectoriei aripii drepte în timpul virajului.

Cauza favorizantă o constituie nerespectarea unei distanțe optime față de aeronavă de către dispecerul aflat în mașina FOLLOW-ME, care nu a luat în considerare faptul că, deși echipajul era corespunzător informat de situația suspendării marcajelor platformei prin NOTAM, acesta se afla pentru prima oară pe aeroportul internațional Timișoara, iar aeronava sosită este limitată la un unghi relativ mic în efectuarea virajelor și, ca urmare, ar fi trebuit să adapteze viteza de deplasare a mașinii în așa fel încât să se afle în permanență la o distanță care să asigure echipajului o vizibilitate clară a traseului indicat să îl urmeze.

Raportul final poate fi accesat aici.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Actualitate
SAV-COM Suceava
MOPAN Suceava
FACOS Suceava
Edofier Fier Forjat
Castiga premii zilnice cu factura electronica din contul E.ON Myline
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava