PNL
PSD
PMP

În 1987 Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a creat Ziua Mondială Fără Tutun ca o modalitate de a atrage atenţia, la nivel mondial, asupra prevalenţei crescute a consumului produselor din tutun, a efectelor negative asupra sănătăţiişi a poverii economice subsecventeLa data de 31 mai a fiecărui an, OMS sărbătoreşte Ziua Mondială Fără Tutun, subliniind riscurile pentru sănătate asociate cu consumul de tutun şi pledând pentru politici eficiente de reducere a consumului de tutun, a doua cauză de deces la nivel global (după hipertensiune) şi, în prezent, responsabil pentru uciderea a unuia din 10 adulţi din întreaga lume.

În fiecare an, în a treia joi a lunii noiembrie este celebrată Ziua naţională fără tutun”care are scopul de a conştientiza publicul şi decidenţii politici în legătură cu enorma povară socială (boli/dizabilități/decese premature) generată de consumul de tutun, ca punct de plecare pentru inițierea de modificări comportamentale și măsuri legislative adecvate.

Anul acesta, campania se desfășoară pe toată durata lunii noiembrie într-un cadru nou, generat de pandemia COVID-19. Datele cumulate până în prezent sugerează că fumatul/vaping-ulse asociază cu o severitate crescută a bolii.

Temacampaniei este prevenirea iniţierii fumatului sau renunţarea la fumat printr-o informare corectă asupra efectelor vătămătoare ale infecţiei cu Covid-19 la persoanele fumătoare

Scopul campaniei este reducerea prevalenţei persoanelor care consumă tutun, chiar şi în scop experimental, printr-o informare şiconştientizarecu privire la efectele nocive ale tutunului, indiferent de forma în care este utilizat (produse clasice, produse noi sau ţigară electronică) și la riscul suplimentar generat de asocierea fumatului cu infectarea cu SARS-COV2.

Obiectivele campaniei sunt:

  • Creşterea numărului de persoane care aleg să nu înceapă să fumeze, precum şi a celor care renunţă la fumat
  • Protecţiafaţă de expunerea la fumul de tutun
  • Prevenirea experimentării unor produse cu tutun promovate ca fiind mai puţin nocive

În România se înregistrează o prevalență semnificativă a consumului de tutun, peste 5 milioane şi jumătate de fumători.Studiul GATS România 2018 a arătat că PREVALENȚA CONSUMULUI DE TUTUN ÎN ROMÂNIA ESTE DE 30,7%. Mai mult de 4 din 10 români în vârstă de cel puțin 15 ani fumează 20 sau mai multe țigări pe ziși 3,4% (203.000) din populaţia adultă a României utilizează curent țigări electronice.

Consumul produselor noi de tutun (produsele cu tutun care se încălzeşte şi al ţigărilor electronice se conturează ca o ameninţare la adresa sănătăţii populaţiei, mai ales în lumina celor mai recente date privind impactul pe sănătate al acestor produse (efecte hepatolitice observate în studii experimentale pentru produsele cu tutun care se încălzeşte, respectiv pneumonia de tip chimic pentru ENDS (Electronic Nicotine DeliverySystems).

În intervalul 2011 – 2018, consumul de tutun în România a crescut cu 14,9%, mai ales prin creşterea consumului în rândul tinerilor din grupa de vârstă 15-24 de ani (cu o creştere relativă de 48,3%) şi al femeilor (cu o creştere relativă de 27%), în condiţiile în care proporţia celor care au avut o tentativă de renunţare la fumat în ultimul an a suferit o scădere relativă semnificativă, comparativ cu 2011 (de 37%), chiar dacă aproape 5 din 10 fumători (48,2%) afirmă că vor să se renunţe la acest obicei în viitor.

În contextul actualei pandemii de COVID-19, pornind de la riscul suplimentar generat de asocierea dintre fumat și COVID-19, campania din acest an este un apel pentru sănătate prin sloganul:

COVID-19—UN MOTIV ÎN PLUS PENTRU A RENUNȚA LA FUMAT!”

Activităţigeneralepropuse:

  • Promovarea evenimentului şi a mesajelor cheie prin postarea materialelor informative pe site-ul Direcţiei de Sănătate Publică Judeţene Suceava https://www.dspsv.ro/promovareasanatatii/), pe panoul publicitar din incinta instituţiei, în rețeaua de socializare Facebook -Promovarea Sănătății Suceava;
  • Transmiterea, în format electronic, a materialelor informative referitoare la campanie furnizorilor de servicii medicale;
  • Diseminarea de informații pentru populație cu sprijinul mass-mediei locale, într-un efort comun de a contribui la atingerea obiectivelor campaniei;

În România, Campania cu sloganul ”COVID-19—UN MOTIV ÎN PLUS PENTRU A RENUNȚA LA FUMAT!” este coordonată metodologic de Ministerul Sănătăţii prin Institutul Naţional de Sănătate Publică.

La nivelul judetuluiSuceava, campania este coordonata de Direcţia de Sănatate Publică, prin Compartimentul Evaluarea si Promovarea Sănătăţii.

Să renunţaţi acum la fumat este cea mai bună decizie pe care o puteţi lua pentru sănătatea dumneavoastră!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Sănătate
Catalina Culipei - PNLPRO RomâniaUniunea Polonezilor din România
SAV-COM Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava