Dezvoltarea neechilibrată și lipsa de echitate în raport cu misiunea statului român
Așa cum demonstram încă de acum 4-5 luni, decidenții nu au întreprins până în prezent pași reali, tangibili pentru realizarea unei dezvoltări echilibrate și echitabile a întregii Românii.
Trenduri printre decidenți în domeniul infrastructurii rutiere – dezvoltare regională/regionalizare
La polul opus, aceștia par mai mult interesați de o dezvoltare regională, urmată de o trecere la regionalizare, ceea ce ar determina ”ca bogații să devină mai bogați și săracii mai săraci!”
Prezentăm situația mai în detaliu:
În articolele din perioada februarie-martie 2021 precizam că Ardealul a fost cel mai mult promovat la nivel de investiții, într-un mod în care a fost provocat un dezechilibru în dezvoltarea națională.
Ministerul Transporturilor, de-a lungul timpului, ratându-și misiunea de a dezvolta echilibrat și echitabil rețeaua de transport. Cităm din misiunea asumată de Ministerul Transporturilor: ,, Echitate: costurile și beneficiile sistemului de transport trebuie distribuite în mod egal între cetățeni, domenii de activitate și arii geografice “
Ce se întampla astăzi, la 5 luni după seria de articole menționate mai sus:
Conform ziarului Adevărul (detalii aici) aflăm că :
,,Cluj-Napoca este oraşul cu cea mai rapidă creştere economică dintre marile oraşe ale Uniunii Europene. Informaţia a fost publicată de experţii Băncii Mondiale, în baza unor date culese de Eurostat, care monitorizează toate marile oraşe din Uniunea Europeană.”
,,Însă nu numai Clujul a crescut spectaculos în tot acest timp. Potrivit sursei citate, în ultimii 20 de ani s-au dezvoltat enorm şi oraşe precum Bucureşti şi Oradea”
Așadar observăm că Ardealul este cel mai dezvoltat. Fruntea este Clujul! Dar cu titlu de exemplu: Cu Vasluiul ce se întâmplă?
Credeți că actuali guvernanți vor înceta alocarea majorității fondurilor către Ardeal?
Raspunsul este: cu certitudine că actualii guvernanți vor continua alocarea fondurilor pentru infrastructura rutieră majoră către regiunii care deja au infrastructură rutieră, dar o vor face în două etape:
Continuarea aici: https://grupinfrastructura.ro/dezvoltarea-neechilibrata-si-lipsa-de-echitate-in-raport-cu-misiunea-statului-roman/