DN2, ”drumul morții” cum a fost definit de presa locală și națională, va crea și mai multe victime și va conduce la ruperea și, implicit, nedezvoltarea Moldovei față de restul regiunilor. Motivul este profilul transversal 2+1 propus de CNAIR pentru DN2.

Există câteva aspecte de luat în calcul despre promotorii acestui profil transversal, în contextul actual.

1.Ce ne dorim oficial și ceea ce implementăm sunt aspecte care par a fi într-o reală contradicție

Cu toate că, de mult nu se mai poate controla problema siguranței rutiere, ținta nostră prin PNRR este ,,zero victime” din accidente rutiere.

Cu profilul transversal 2+1 benzi la nivelul DN2, drum național principal european și coridor Pan-european, acest deziderat nu poate fi atins.

Abordarea bruscă a strategiei ,,zero victime”, fără etape intermediare și doar cu parapete, nu se va putea concretiza printr-un succes. Mediana rigidă a unui drum, ca singur concept, nu poate genera efectele scontate.

A spune că vei reduce la ,,zero victime” numărul și a implementa soluții de genul profil transversal 2+1 nu va conduce la atingerea rezultatului scontat și asumat.

Drept pentru care, neatingerea rezultatului va fi cel mai probabil o piedică la nivelul PNRR –ului în sine. Una spunem alta facem! Acest profil transversal 2+1 va mai reduce din numărul de accidente, dar nu atât de mult ca soluția 2+2 benzi, care este o soluție abordabilă în contextul strategiei ,,zero victime”.

În practica europeană, drumurile cu o bandă pe sens sunt considerate cele mai periculoase – nu ne putem aștepta la 5 stele IRAP! Stele care să confirme targetul zero victime.

Profilul transversal 2+1 benzi presupune:

– existența unei singure benzi alternativ pe sensurile de deplasare;

– o variație nevrotică și permanentă a numărului de benzi și un stres pentru conducătorul auto;

– pe sensul de mers cu o bandă, defecțiunea unui autovehicul va conduce la blocarea întregului sens de circulație, pentru că acesta nu are unde să se retragă;

– pe sensul de mers cu o bandă, viteza de deplasare va fi dictată de vehiculul cel mai lent;

ca urmare a blocajelor în trafic de pe DN2, conducătorii auto vor apela la variante alternative de traseu (mai ales prin intermediul aplicațiilor online), variante care presupun drumuri de clasă tehnică inferioară. Odată cu această migrare a traficului este posibilă și migrarea numărului de accidente, fără o reducere a numărului de accidente.

Continuarea aici: https://grupinfrastructura.ro/dn2-drumul-catre-zero-victime-cu-decizii-mortale-profilul-transversal-21/

DN2, drumul către zero victime cu decizii mortale. Profilul transversal 2+1, 10.0 out of 10 based on 1 rating
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
Economic
SAV-COM Suceava
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava