Șeful administrației județene, Gheorghe Flutur, a prezentat astăzi, la o dezbatere pe teme de infrastructură care a avut loc la Forumul Economic de la Krynica, din Polonia, importanța construirii unei autostrăzi a estului, pe ruta Varșovia – Suceava – București – Sofia. Șeful administrației județene a precizat că discuțiile de astăzi au avut ca temă strategia Carpatică Europeană, precum și cooperarea transfrontalieră. În cadrul discuțiilor cu privire la strategia Carpatică Europeană, Gheorghe Flutur a subliniat faptul că România trebuie să aibă rolul principal, având în vedere că pe teritoriul țării noastre se află mai mult de jumătate din lungimea lanțului carpatic. Astfel, el a arătat că România are peste 900 de kilometri din lungimea totală de 1.500 de kilometri din lungimea Munților Carpați, adică 60%, iar Suceava are ponderea cea mai mai mare din toate județele țării.
Gheorghe Flutur a arătat că în calitate de președinte al CJ Suceava și al Consiliului Regional Nord-Est a arătat că această regiune este cea mai mare din România, având 37.000 de kilometri pătrați, adică 15% din suprafața țării, cu 3,2 milioane de locuitori, 46 de orașe, 500 de comune și nouă universități, în care învață peste 60.000 de studenți. El a mai spus că Regiunea de Nord-Est are graniță cu Ucraina pe o lungime de 182 de kilometri, și cu Republica Moldova, pe o lungime de 562 de kilometri. „În cadrul întâlnirii de la Forumul Economic de la Krynica am prezentat că județul Suceava are o experiență bogată în derularea de programe transfrontaliere cu regiunea Cernăuți, din Ucraina, atât în exercițiul financiar care a trecut, cât și acum, când avem deja pregătite 13 proiecte comune, cu o valoare de circa 12 milioane de euro, pe diverse domenii, de la infrastructură, sănătate, cultură și până la situații de urgență”, a declarat șeful administrației județene.


Tot astăzi, Gheorghe Flutur a propus și a susținut nevoia construcției unui coridor rutier Est-Carpatic, care să lege Marea Baltică de Marea Neagră, respectiv o autostradă de la Varșovia – vestul Ucrainai – Suceava – București – Sofia. Flutur a arătat că la discuții au participat și guvernatorul regiunii Lviv,  Oleksandr Hanushchyn, mareșalul voievodatului Podkarpackie, Wladyslaw Ortyl, reprezentantul Guvernului Ungariei pe probleme de dezvoltare regională, Istvan Grezsa și reprezentantul Slovaciei, Tomas Malatinec, șeful proiectului Via Carpatia, toți aceștia susținând propunerea pe care a făcut-o cu privire la construcția unui nou coridor rutier Est-Carpatic.
„Am explicat din nou că trebuie creat un coridor în estul Uniunii Europene, est-carpatic, de comunicații care ar ajuta atât estul României, vestul Ucrainei și nord-estul Poloniei. Toți cei prezenți mi-au dat dreptate. Aceste lucruri trebuie discutate în continuare la Bruxelles pentru soluții de finanțare”, a declarat Președintele CJ Suceava, care a mai adăugat că până în momentul de față strategiile pe autostrăzi au avut în atenție rutele est-vest și mai puțin nord-sud. Flutur a subliniat că noul coridor Est-Carpatic ar scurta distanța de la Varșovia spre Marea Neagră cu 500 de kilometri.

Gheorghe Flutur a mai spus că Master Planul General de Transporturi al României a inclus acest traseu, însă lucrările sunt programate să înceapă abia în anul 2020, considerând că acest termen este prea îndepărtat. „Acestă investiție trebuie readusă în actualitate, având în vedere că Ucraina are vize libere pentru Uniunea Europeană, și este o nouă realitate de care trebuie să ținem cont”, a explicat șeful administrației județene. Gheorghe Flutur a mai afirmat că la discuțiile de astăzi a susținut și necesitatea construirii autostrăzilor Satu Mare – Suceava – Iași și Târgu Mureș – Iași.
„Pe de altă parte am solicitat și majorarea sumelor pe programele transfrontaliere cu Ucraina și Republica Moldova. Această suplimentarea este necesară pentru a putea finaliza punctele de trecere a frontierei cu Ucraina, județul Suceava având patru, din care trei sunt gata, dar și pentru consolidarea căii ferate pe ruta Lvov – București, prin Suceava, și pentru transportul intermodal de mărfuri.
Tot la forumul economic de la Krynica, Gheorghe Flutur a mai spus că turismul este o ramură economică având cea mai mare dinamică de creștere și poate fi un liant între regiuni.
„Am vorbit despre Suceava care este județul cu patrimoniul UNESCO cel mai dens din România, având opt monumente și Codrii seculari de la Slătioara, dar și despre parcurile naționale și rezervații”, a declarat președintele CJ Suceava.
Gheorghe Flutur a mai vorbit și despre problema diversificării resurselor energetice în zonă și noi surse  de energie, probleme privind protecția mediului înconjurător și acțiuni comune de protecție, cooperarea în domeniul prevenirii și combaterii calamităților naturale în zonele de graniță și intensificarea schimburilor economice în zonă, precizând că în regiunea de nord-est potențialul de investiții este în domeniul bioeconomiei, industriei alimentare, agriculturii, industriei ușoare, dar și informatic.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Administraţie
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Karls Jobs 2018
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava