Aerportul Stefan cel Mare Suceava

Liderul PNL Suceava, senatorul Gheorghe Flutur, a a declartat marţi că Executivul condus de preşedintele PSD Victor Ponta pentru că a uitat complet de gara Iţcani, clădire declarată monument istorie. Gheorghe Flutur a precizat că alături de alte investiţii din judeţul Suceava, această gară monument a fost inclusă de PSD „în lunga Listă a monumentelor neglijenței, indiferenţei şi neputinţei Guvernului”. Într-o interpelare adresată Guvernului, Gheorghe Flutur explică faptul că această gară este un monument de arhitectură fiind înscrisă în lista monumentelor istorice, sub numele Gara Suceava Nord-Iţcani, unde apare ca fiind datată din anul 1876.

„Gara Ițcani a fost construită în ideea de a fi și o carte de vizită a Austro-Ungariei pe frontiera austro-română. Este o construcție cu două niveluri realizată după modelul unor gări din zona central-europeană. În apropierea Gării Ițcani a fost construit și un depou de locomotive, care era unul dintre cele mai mari din zona Bucovinei precum și locuințe pentru personalului feroviar. Suceava a fost legată de alte centre importante din Bucovina prin linia de cale ferată Cernăuți – Ițcani, în lungime de 89 km inaugurată la 28 octombrie 1869, iar la 25 decembrie 1869, a fost deschis traseul Suceava – Roman. Gara Ițcani a fost gară de frontieră austriacă, până în anul 1918. Până de curând în Gara Iţcani lucrau peste 150 de ceferişti”, a spus Flutur. El a subliniat că din păcate, în ultimii ani, gara Ițcani a ajuns într-o avansată stare de degradare, devenind o clădire insalubră și periculoasă atât pentru călători cât și pentru angajați, cu o imagine dezolantă, care nu este permisă pentru o clădire de patrimoniu.

„Ploile și vântul puternic au smuls bucăți din acoperiș însă de aproape trei ani nimeni nu a intervenit eficient iar apa se infiltrează în pereţi; ca urmare a apărut igrasia și cade tencuiala la interior și de pe zidurile exteriore. Sala de aşteptare ca și majoritatea spaţiilor interioare sunt în stare avansată de degradare. Spațiile dezafectate au fost invadate de gunoaie și de câini vagabonzi, geamurile au început să fie sparte. Peronul a ajuns, de asemenea, într-o stare deplorabilă. Situaţia Gării Suceava Nord reprezintă o dramă și pentru cele 20 de familii de ceferişti care locuiesc la etajele superioare ale imobilului şi care au fost somaţi să îl părăsească fără a li se oferi o alternativă”, a explicat liderul PNL Suceava. El a spus că vrea să tragă un semnal de alarmă extrem de serios cu privire la starea deplorabilă în care se găseşte Gara Ițcani, transmiţând Guvernului că insistă asupra necesității restaurării clădirii monument prin lucrări ample de reparaţii și consolidare la exteriorul şi interiorul gării, inclusiv reabilitarea peronului.


„Am sesizat în repetate rânduri starea clădirii, iar împreună cu deputaţii PNL de Suceava, Sanda-Maria Ardeleanu și Ioan Balan am solicitat alocare de fonduri, inclusiv prin depunerea unui Amendament la Proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2015 pentru reabilitarea clădirii Gării Iţcani. Situaţia este foarte gravă, iar starea dezastruoasă a gării Ițcani este consecința neglijenței, indiferenţei şi neputinţei celor obligați să o întrețină”, a precizat preşedintele PNL Suceava. El a arătat că soluţia pentru această gară este realizarea investiţiilor în infrastructura clădirii, în baza unui proiect coerent de refacere. Flutur a declarată că din păcate, tot ce s-a realizat în legătură cu reabilitarea Gării Ițcani „este mai degrabă o palmă dată Sucevei”. El a amintit că în luna noiembrie 2014, în plină iarnă, câţiva muncitori au fost văzuţi pe peronul gării, aceştia spunând că vor să înceapă pregătirile pentru refacerea acestuia. „Evident că totul a fost abandonat în cateva zile din cauza frigului și a ninsorii. Practic nu s-a mişcat mai nimic în zonă, nu a fost ridicată nicio schelă, semn că nu s-a făcut nici măcar organizarea de şantier”, a mai spus Gheorghe Flutur. El a solicitat Guvernului să precizeze clar în ce stadiu se află “discuţiile” privind realizarea lucrărilor de reparaţii capitale la gara Iţcani, dacă există fonduri alocate în acest sens şi dacă a fost stabilit un grafic de lucrări. Flutur a mai solicitat Guvernului PSD să dea dovadă de responsabilitate maximă în ceea ce privește administrarea clădirilor de patrimoniu, adăugând că aşteaptă precizări concrete privind situația documentelor și avizelor necesare obținerii unei autorizații de construire fără de care nu se pot face lucrări la clădirea Gării Ițcani.

Flutur: PSD a inclus gara Ițcani în lunga Listă a monumentelor neglijenței, indiferenţei şi neputinţei Guvernului, 10.0 out of 10 based on 1 rating
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
Politic
  • Akarul_Kiaun

    Inainte de a constata ca "liderul PNL" are un tupeu jegos,expresie a unei nesimtiri congenitale,acest domn care doarme cu fruntea incretita ne insulta memoria si inteligenta !
    Adica ne ia ( si pe voi va ia,domnilor ziaristi!) de prosti,da'prosti cu bubuieli,nu orice fel de prosti… Ca nu este asa mult de cand,pe vremea in care dumnealui mutaseu mocaniţa,adecă trenuleţul acela despre care auzise şi el poveşti de la consilieri la fel de analfa_beti ca si el,derept in centrul Sucevei,cu halta in fata CJ,ca sa-si urce bucile kurvasaresti si madama Nuti,sa-si semene matreaţa pe traverse,sa raporteze ea la marele reformator al patriei că ce băiat deştept este Ghiţă,te onoreaza ba chiar te respectă in sensul ca incă nu indrazniseu să o pişte de kur şi era la zi cu cotizaţia de microsoafte…

    In acest timp,gara din Itcani precum si anumite trasee de cale ferata
    construite inca de pe vremea imparatului Franz Iosef treceau in istorie,adeca
    erau desfiintate de domnul Flutur & PDL,ezact aceiasi care astazi fac interpelari de sub poalele
    bratienesti ale madamei Gorghiu.

    Iata cum!

    In anul 2009,vine numitul Berceanu,ministru al transporturilor,la
    Radauti,se uita la sina de cale ferata din gara si zice sumbru: “Parerea mea
    este ca aceasta cale ferata nu are nici un rost, trebuie sa dispara!” Lucrul
    dracului,ce sa vezi,din acel moment gara din Radauti,cea din Itcani,cea din
    Dornesti ba chiar si atat de austriaca gara din Karlsberg (Gura Putnei) au
    inceput toate sa tuseasca si sa stranute,au prins o raceala care le-a devenit fatala… Brusc,domnu’ Ghita,monumental
    istoric de care atâta va mai .ute grija pe dvs. ,ca senator al alegatorilor din zona
    de munte, de şes şi chiar de bahnă,gara Iţcani,devine poligon
    pentru ţiganii de etnie rromă din zonă,care se pişă din mers pi piron si execută celelalte nevoi in
    condiţii de stress urban.Toate cârciumile din areal au dat faliment,ceva ce nu
    se pomenise nici pe vremea lui Stalin,monumentul istoric plângea şi se prăbuşea
    in sinele său monumental iar dvs. inca mai scriaţi cu oi si cu boi pe dealuri
    in sensul ca ce bine e sa fii bucovinean şi să ai bundiţă noauă,măi frunzuliţă…

    In acelaşi interval istoric
    2009-2012,la crerea guşaţilor din Putna care nu mai
    suportau sa fie umiliti de trenul personal de trei vagoane care venea pe la ei
    inca de pe vremea aceluiasi imparat,mai ezact de la 7 iulie 1898,ati binevoit
    sa desfiintati calea ferata Dornesti-Putna dar si Dornesti-Nisipitul (adica Hadikfalava – Frassin,cum se chema
    Brodina atunci,la 1898…) , sa le intre mintile in cap la toti guşaţii din
    Putna care incă nu işi achiziţionaseu limuzine cu care sa faca naveta,facând in
    acest mod frumoase economii la bugetul reformat al lui Boc dar si o frumoasă impresie
    pe axa Kiev-Cernauţi,de care va leaga,dupa cum dzicu unii,o
    trainica,zdarovaia,prietenie…
    Poate ca,luandu-va cu vorba dulce,ati uitat sa o sezizati pe doamna Nuti despre kktul in care cazuseu monumentul la care faceti astazi trimitere,ca dumneaei,cu sensibilitatea sa de coarda sau,ma rog,cu coarda sa sensibila la arte si meserii, ar fi sesizat pe cine trebuie,ca sa aiba si acela un punct de vedere,fie si din singurul ochi sanatos…

    Pe scurt,ca sa priceapa
    inclusiv liberalii vopsiti de astazi: monumentul istoric gara Itcani a cazut in
    paragina ezact in mandatul dvs. de
    aducator de nu-se-stie-ce,ezact de atunci se prabuseste in liniste,la fel cu
    altele… Ezact de atunci,calea ferata facuta de ocupantul strain,caruia
    ,dealtfel,ii ridicati ode prin interpusi imbecili,adeca de austrieci,a disparut…

    Cetiti presa locala
    contemporana,scrisa de aceiasi miraciosi din ziua de astazi.

    Cu toate acestea,in pofida
    unor semnale derutante,intr-un fel sau altul,pana la urma veti da
    extemporale despre frumusetile
    Bucovinei,y compris les monuments historiques pe care acuma se mictioneaza din
    mers micii rromi,febletea lui Frau Merkel si a CDU…Insa nu cu oi,pe
    dealuri,nici cu boi,Herr Ghita.

Padurea de maine
REVINE Suceava
Karls Jobs 2018
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava