Concert pascal
MOPAN Suceava

Anvelopele auto sunt supuse uzurii constante, ca urmare a utilizării autovehiculului în sine. Un sfat pentru a maximiza durata de viață a anvelopelor – și pentru a le salva, de ce să nu spunem pe nume – este cel pe care îl vom spune astăzi. În acest articol vom vorbi despre importanța rotirii anvelopelor, obținerea unei uzuri mai uniforme și o durată de viață mai lungă în condiții bune.

De ce este important să rotești cauciucuri

Majoritatea mașinilor au tracțiune pe două roți și distribuție inegală a greutății. Cu excepția câtorva vehicule, uzura anvelopelor nu va fi identică. Funcționarea motorului în sine va face să se uzeze roțile pe care motorul le mișcă mai repede. În cazul unei mașini cu tracțiune față, distribuția greutății produce, de asemenea, o uzură mai mare a anvelopelor față.

Anvelopele de pe puntea motrice a unei mașini cu tracțiune față se pot uza de două ori mai repede decât cele de pe puntea spate.

Uzura anvelopelor noastre este influențată și de cuplul mașinii noastre și de stilul nostru de conducere. Fără a intra în problema uzurii neuniforme cauzate de umflarea necorespunzătoare a anvelopelor sau de defecte de aliniere a roților, rotația anvelopelor va asigura o uzură uniformă între roți pe ambele axe. Cu alte cuvinte, va egaliza uzura setului de cauciucuri și se va asigura că aderența, performanța și starea lor sunt consistente în timp.

Dacă anvelopele mașinii tale au fost schimbate în același timp, poți păstra un control mai atent al uzurii lor și poți verifica uzura setului în același timp. Dacă o pereche de anvelope – acestea sunt schimbate întotdeauna în perechi, ca regulă generală – are o uzură semnificativ mai mică decât cealaltă pereche de anvelope, este posibil să amâni rotația în timp pentru a se potrivi uzurii celuilalt set de cauciucuri. Există mai multe modalități de a face acest lucru, dar scopul final este uniformizarea tuturor.

Se întâmplă ceva dacă nu rotim anvelopele mașinii? Nu este o situație de viață sau de moarte, dar putem găsi efecte adverse asupra anvelopelor noastre. Pe mașinile grele și mari sau pe mașinile cu o suspensie care nu este în stare perfectă, dacă nu rotim anvelopele roților fără tracțiune, putem găsi banda de rulare blocată. Blocarea este o uzură neregulată care scurtează durata de viață a anvelopei și compromite integritatea acesteia. O anvelopă cu uzură generală foarte mică poate deveni inutilizabilă din cauza blocajului.

La fiecare câți kilometri ar trebui rotite anvelopele mașinii?

Este o întrebare pentru care răspunsul depinde de utilizarea mașinii și de tipul de cauciucuri, de iarna, de vara. Fiecare producător de cauciucuri recomandă un kilometraj diferit pentru rotație. Într-o mașină care face doar drumuri normale și are anvelope dure cu rezistență redusă la rulare, putem roti anvelopele la fiecare 15.000 sau chiar 20.000 km. Într-o mașină cu un compus moale, supusă la o uzură foarte mare – ne gândim la mașinile sport – sau care circulă doar prin zone urbane, kilometrajul poate fi chiar de 5.000 km.

Cel mai bun răspuns? Verifică la atelierul tău specializat în anvelope, aceștia au cunoștințele și experiența pentru a ști când să îți rotești anvelopele.

Cum se rotesc anvelopele auto?

Actul de rotire a anvelopelor, în sine, este foarte simplu și rapid. Cea mai rapidă modalitate este de a monta mașina pe un lift și de a le schimba pur și simplu. Ceea ce este important este ordinea în care ar trebui rotite anvelopele. Această ordine variază în funcție de mai mulți factori: primul este numărul de roți motrice ale mașinii, dacă mașina este cu tracțiune față sau spate și, în cele din urmă, dacă are anvelope asimetrice sau direcționale.

– Într-o mașină cu două roți cu cauciucuri simetrice, anvelopele de la roțile motoare merg la roțile care nu se deplasează în aceeași ordine, în timp ce cele care au fost montate pe roțile care nu conduc merg la roțile motoare, inversând montarea laterală.

– Într-o mașină cu tracțiune integrală, anvelopele se schimbă atât pe ax, cât și pe lateral, rotind în diagonală.

– Dacă mașina are anvelope direcționale, acestea trebuie rotite asigurându-se că se întorc în aceeași direcție. Prin urmare, roțile din față iau locul celor din spate, fără a schimba puntea.

Importanța rotirii anvelopelor: uzură uniformă și durată de viață mai lungă pentru anvelopele tale, 10.0 out of 10 based on 1 rating
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
Economic
SAV-COM Suceava
MOPAN Suceava
FACOS Suceava
Edofier Fier Forjat
Castiga premii zilnice cu factura electronica din contul E.ON Myline
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava