Muzeul Bucovinei

Românii care și-au luat concedii, luând cu asalt șoselele, se lovesc de un cerc vicios. Accidentele ce se țin lanț pe autostrăzi, drumuri naționale și europene, au multiple cauze pe care decidenții politici nu le consideră deocamdată relevante pentru a lua măsuri de urgență.

Relația dintre infrastructura slab calitativă și accidentele rutiere este o ipoteză intens vehiculată în mass media și confortabilă decidenților politici. Se pleacă de la premisa că evenimentele rutiere sunt provocate de calitatea slabă a infrastructurii. Aproape nimeni nu ia în calcul necesitatea conturării unui profil psihologic al conducătorului auto de pe șoselele din România.

Nu spunem acest lucru pentru a minimiza calitatea slabă a unei părți din infrastructura națională ci pentru a arată că adevărul e compus din mai multe elemente care implică costuri de vieți omenești.
Pentru a privi obiectiv lucrurile, o astfel de ipoteză, pe lângă faptul că absolvă de vină conducătorii auto indică problema într-o singură direcție – CNAIR, nici măcar Ministerul Transporturilor.

Această diversiune a percepției publice ascunde defapt adevărul și transferă responsabilitatea. Astfel, responsabilitatea devine pasivitate

Indubitabil, calitatea infrastructurii influențează direct numărul de accidente, însă cauzele sunt multiple: șoferi obosiți, indisciplinați, calitatea mașinilor etc. Despre aceste lucruri se vorbește în mod secundar în spațiul public. O altă lecție e că dacă vei căuta vinovații nu vei găsi soluții. Vânătoarea de vinovați la care participă și presa nu va conduce la soluții ci doar la adânci problema.

Victimele colaterale – copiii

Cea mai mare dramă pe care o putem constata cu mare tristețe este că printre victime au fost și copii (detalii aici). Cel mai important element pe șosele e chiar viața omenească. De aici trebuie să plece orice demers către o politică publică coerentă și croită în regim de urgență. Și în alte țări sunt accidente, însă aceste nefericite evenimente de la noi sunt nenecesare și ascund un profil psihologic al conducătorului auto care poate fi tratat, prevenit și corijat (prin măsuri educative și coercitive).

De ce nu avem o reacție din partea guvernanților? De ce nimeni nu vine cu o inițiativă pentru a remedia această mare tumoare de pe șoselele românești?

Continuarea aici: https://grupinfrastructura.ro/infrastructura-accidente-victime-un-cerc-vicios-pentru-romani-de-ce-tac-autoritatile/?fbclid=IwAR0VZRSg0N29E29TaX6Qji3YIGzHfwWbB_i_QszGdlXH5sYIOd_WfLZw2D8

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Economic
SAV-COM Suceava
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava