Instituţia Prefectului cere revocarea în instanţă a trei acte administrative
25 de acte administrative emise sau adoptate de autorităţile locale în primul semestru al acestui an din care 23 de hotărâri de consiliu local şi 2 dispoziţii de primar au fost considerate ilegale de către Instituţia Prefectului. Situaţia prezentată luni de prefectul Florin Sinescu privitoare la controlul legalităţii actelor arată că Prefectura a cerut reanalizarea sau revocarea celor 25 de acte administrative dar că până acum au fost revocate doar şase iar 14 sunt în curs de reanalizare. Pentru două acte administrative nu a mai fost nevoie de revocare întrucât s-au adus clarificări care le-au scos din categoria celor ilegale. În trei cazuri însă Prefectura a declanşat acţiune la Tribunalul Suceava, secţia contencios administrativ şi fiscal, după ce autorităţile emitente au refuzat revocarea actelor respective. Este vorba de o dispoziţie a primarului comunei Râşca din februarie a.c. privind încetarea contractului de muncă unei persoane angajate pe postul de referent cultural în aparatul de specialitate al primarului, o hotărâre a consiliului local Ipoteşti prin care s-a respins proiectul privind decontarea transportului cadrelor didactice şi o hotărâre a consiliului local Mălini privind completarea unei anexe la taxele şi impozitele locale prin care s-a instituit taxe pentru utilizarea drumurilor comunale şi vicinale pentru transport material lemnos şi de balastieră. În primul semestru al acestui an Prefectura a verificat 21.242 de acte administrative din care 17.488 de dispoziţii ale primarilor, 3.228 de hotărâri ale consiliilor locale, 416 dispoziţii ale preşedintelui Consiliului Judeţean şi 110 hotărâri ale Consiliului Judeţean.