Întrebarea unui profesor sucevean: „Dacă la ecologizare s-au putut strînge grupuri de copii, la școală de ce nu au putut să vină copii?”
Profesoara de istorie Tatiana Matei, de la Colegiul Național de Informatică „Spiru Haret” din Suceava, este revoltată de faptul că, în ultimele săptămîni, pe timp de pandemie, elevii au fost chemați la diverse acțiuni de ecologizare, iar cursurile s-au ținut în general online pînă la vacanța de primăvară. Totodată, profesoara susține că își putea ține orele și-n aer liber, iar elevii erau mai cîștigați. Tatiana Matei a declarat, la Radio Top: „Dacă la ecologizare s-au putut strînge grupuri de copii, la școală de ce nu au putut să vină copii? Înainte făceam ore și în aer liber și aveam drumul Cetății. Porneam de la Colegiul „Spiru Haret” și o luam așa: Mănăstirea Zamca, Hanul Domnesc… Le predam copiilor Istoria și le explicam vechimea, ce se întîmplă, ce este acolo, ce reprezintă, vizitam obiectivele. Și cu Mediul, am ce le prezenta. Tot felul de procese geomorfologice de versant, pe Dealul Zamca, la Cetate, cu toate captările de apă și cu pînza freatică. Eu pot să-mi țin orele în natură și copiii să stea la distanță și cu mască. De ce la ecologizare putem să-i strîngem și la școală, pentru activități școlare, unde eu trebuie să ating niște competențe, inclusiv abilități, nu se poate?”. Profesoara suceveană a mai spus: „Ora nu înseamnă doar să predau eu și să mă uit pe pereți sau să vorbim lucruri teoretice. Eu trebuie să-i arăt elevului exact alunecarea de teren. Și unde o vede mai bine, pe ecranul videoproiectorului sau în natură?” Tatiana Vîntur a încheiat: „Întrebarea este retorică, pentru că pe ecranul videoproiectorului va recunoaște alunecarea de teren, dar în natură s-ar putea să nu o recunoască”.