Craciun in Bucovina

Deputatul PNL de Suceava, Ioan Balan, a solicitat modernizarea magistralei CFR Siret – Suceava – București, el arătând că această investiție nu este inclusă în momentul de față pe lista de priorități din Master Planul de transporturi, precum și generalizarea transportului de marfă de tipul RO-LA. Într-o întrebare adresată ministrului transporturilor, Lucian Șova, Ioan Balan a arătat că în anul 2018, s-a înregistrat o premieră în ceea ce privește transportul de marfă. „Astfel, din stația de cale ferată Dornești a pornit primul tren de marfă încărcat cu autotractoare de transport marfă, în sistemul Rollende-Landstrassen (RO-LA), care a traversat România, de la Nord la Sud, până în vama de la Giurgiu, cu destinația Bulgaria”, a spus deputatul liberal. El a adăugat că acest tip de transport reprezintă o modalitate extrem de eficientă economic: costurile de transport sunt mult mai reduse decât în situația în care autotractoarele de marfă ar rula pe drumurile naționale; se reduce puternic poluarea; se compensează în mare parte absența unui drum rapid sau a unei autostrăzi care să lege Capitala de Nord-Estul țării; se descongestionează în mod semnificativ traficul rutier pe drumurile naționale; reprezintă un stimul financiar suplimentar pentru revigorarea Companiei CFR Marfă. „În condițiile în care lucrările de infrastructură din România nu înregistrează niciun progres de ani de zile, vă asigur că am apreciat extrem de puternic demararea acestui tip de transport. Din păcate, însă, calea de rulare feroviară de la Siret și până la Giurgiu este extrem de învechită, nepermițând o viteză de transport a mărfurilor și călătorilor mai mare de 50Km/h. În majoritatea statelor europene unde transportul de tipul RO-LA funcționează, trenurile au o viteză medie de deplasare de peste 100Km/h. Astfel, distanța de la frontiera cu Ucraina și până la Giurgiu s-ar putea parcurge în maximum șase ore”, a mai declarat Ioan Balan.

El a arătat că după ce a analizat anexele MasterPlanului General pentru Transporturi, nu mică i-a fost surprinderea să constate că între obiectivele prioritare de investiții pentru sistemul de transport feroviar, una dintre cele mai învechite secțiuni din Magistrala 500 (București-Suceava-Siret), cuprinsă între Pașcani și Siret, nu există nici măcar ca obiectiv prioritar pentru reabilitarea căii de rulare. „Pentru că o acțiune favorabilă, cum este transportul de tipul RO-LA, să poată deveni principala modalitate de transport marfă (intern și internațional), vă solicit, domnule ministru să precizați dacă, pentru a dezvolta puternic acest tip de transport, anticipați un sistem de stimulente financiare pentru transportatorii care se vor adresa transportului de tipul RO-LA și vor dirija autotractoarele către facilitatea oferită de CFR Marfă Un astfel de stimulent ar putea fi exceptarea de la plata taxei de utilizare a drumurilor (vigneta) pentru transportatorii care folosesc sistemul RO-LA cel puțin o dată pe lună. De asemenea, în condițiile în care Magistrala 500 (București-Suceava-Siret) este una dintre cele mai degradate rute de transport feroviar, iar de calitatea căii de rulare depinde succesul sistemului de transport RO-LA, vă solicit să prezentați calendarul de investiții pe care îl propuneți, precum și sursele de finanțare pentru această magistrală de cale ferată”, a încheiat Ioan Balan.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Politic
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Karls Jobs 2018
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava