Concert pascal
MOPAN Suceava

Deputatul PNL de Suceava, Ioan Balan, vrea să afle de la ministrul transporturilor, Lucian Bode, care este stadiul de pregătire pentru două obiective de investiții în infrastructura feroviară Ploiești-Focșani-Roman-Pașcani-Suceava-Dărmănești-Vicșani și Suceava-Ilva Mică-Cluj Napoca

Ioan Balan i-a transmis lui Lucian Bode că principala cauză pentru care Regiunea Nord-Est se află printre cele mai slab dezvoltate regiuni din Uniunea Europeană o reprezintă lipsa unei infrastructuri de transporturi sigure și rapide, care să conecteze această zonă atât de Transilvania, cât și de București. Balan a arătat că astfel, investitorii strategici străini și români ocolesc regiunea, motiv pentru care în această zonă locurile de muncă bine plătite sunt puține, calitatea vieții este mult mai scăzută decât în restul țării, iar produsul intern brut pe locuitor este unul dintre cele mai mici din România și din UE.

„Deși MasterPlanul General pentru Transporturi a fost aprobat de mai bine de patru ani de zile, iar între prioritățile acestuia se aflau atât autostrăzile Unirii și Moldovei, precum și rețeaua primară de cale ferată, în realitate, în ultimii ani nu s-a avansat cu niciun proiect în acest sens. De când ați preluat dumneavoastră mandatul de ministru, lucrurile au început să avanseze pe sectorul rutier și așteptăm ca acest lucru să se întâmple și pentru transportul feroviar”, i-a transmis Ioan Balan ministrului transporturilor.

Deputatul PNL de Suceava a mai adăugat că din datele publice prezentate pe pagina Ministerului Transporturilor rezultă că două proiecte de infrastructură feroviară figurează între priorități dumneavoastră imediate. El a spus că este vorba despre secțiunile de calea ferată Ploiești-Focșani-Roman-Pașcani-Suceava-Dărmănești-Vicșani, respectiv Suceava-Ilva Mică-Cluj Napoca. „Așadar, este justificat să sperăm că în scurt timp vom vedea utilajele lucrând la modernizarea acestor linii de cale ferată. Cu speranța că atunci când ați preluat funcția de ministru ați întreprins un audit la nivelul ministerului, vă rog să precizați care sunt motivele pentru care guvernele, în perioada 2016-2020, nu au făcut niciun efort pentru a demara cele două obiective de investiții pentru modernizarea căii ferate. De asemenea, având în vedere faptul că cele două proiecte au un cost estimat de cca. 2,8 miliarde de euro, adică cca. 13,62 miliarde lei, vă rog să precizați care este stadiul pregătirii celor două proiecte, în vederea includerii lor la finanțare din fondurile europene nerambursabile aferente cadrului financiar multianual 2021-2027? Vă rog să precizați termenele la care v-ați propus să realizați procedurile specifice pentru lansarea licitațiilor, realizarea studiilor tehnice, atribuirea lucrărilor de construire și termenul anticipat de realizare a investițiilor”, a declarat Ioan Balan.

Nu în ultimul rând, el a precizat că în condițiile în care în anii trecuți guvernele PSD au închis mai multe linii secundare de cale ferată, care deserveau județele Suceava și Botoșani, pe care circulau de regulă navetiști către locul de muncă, vrea să afle de la ministrul transporturilor dacă acesta va analiza posibilitatea redeschiderii unor asemenea linii din rețeaua secundară.

Ioan Balan vrea să afle care este stadiul proiectelor pentru modernizarea rutelor de cale ferată Ploiești-Focșani-Roman-Pașcani-Suceava-Dărmănești-Vicșani și Suceava-Ilva Mică-Cluj Napoca, 4.5 out of 10 based on 2 ratings
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.5/10 (2 votes cast)
Politic
SAV-COM Suceava
MOPAN Suceava
FACOS Suceava
Edofier Fier Forjat
E.ON - Luna aceasta, factura electronica iti poate aduce premii in fiecare zi
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava