Deși unii oameni consideră ziua de marți, 13, o zi aducatoare de ghinion, nu trebuie uitat că o informare, corectă și la timp, poate preveni multe din accidentele care pun în pericol viața noastră și a celor din jurul nostru.

Începând cu anul 2011, la inițiativa Inspectoratului General pentru Situații de  Urgență și cu sprijinul E-on România, fiecare zi de marți, 13, indiferent de luna anului, este declarată „Ziua Informării Preventive”.

Motto-ul zilei de astăzi „Un om informat, pe jumătate apărat”  vizează:

  • verificarea și curățarea periodică a coșurilor de evacuare a fumului;
  • verificarea, de către personal specializat, a instalațiilor electrice și de gaze;
  • supravegherea și informarea copiilor, astfel încât aceștia să cunoască riscurile la care se expun dacă se joacă cu focul;
  • diseminarea mesajului preventiv principal orientat, cu precădere, pe măsurile stabilite pentru prevenirea epidemiei cu SARS-CoV-2 și secundar pe tipurile de risc – incendii, cutremure etc.

În acest sens, azi, specialiștii din cadrul Inspecției de Prevenire  desfășoară o serie de activități de informare a populației cu privire la principalele măsuri preventive și în cazul producerii unor situații de urgență, prin distribuirea de pliante și flyere, accentul punându-se pe măsurile impotriva răspândirii virusului SARS-CoV 2.

De asemenea, prin intermediul spoturilor video din cadrul campaniilor „RISC-Renunță! Improvizațiile sunt Catastrofale”, „Siguranța NU e un joc de noroc!”, „Nu tremur la cutremur!”, „Scăpări de gaze” și „Nu încărca butelia la stația GPL!” pompierii militari readuc în atenția oamenilor regulile de prevenire și modalitățile de răspuns în cazul unor situații de urgență.

*   *   *

În prezent, la nivel naţional, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă derulează următoarele campanii de informare şi pregătire a populaţiei:

  1. 1. „AI GRIJĂ la cea mai mare grijă: SIGURANȚA copilului tău”

Campania a fost iniţiată în luna decembrie a anului 2020, având ca obiectiv conștientizarea adulților asupra importanței supravegherii copiilor și a respectării regulilor de siguranță în locuințe.

Clip video: https://www.youtube.com/watch?v=JIyiSNVOGxM

  1. 2. F.O.C. – “Flăcările Omoară Copii”

Campania a fost iniţiată în anul 2012, având ca obiectiv reducerea numărului de incendii la locuinţe și, implicit, a victimelor din rândul copiilor.

Clip video: https://youtu.be/6i_AqMJ_TSw?t=2

  1. 3. Proiectul I – „Renunță! Improvizațiile sunt Catastrofale!”

Campania a fost iniţiată în anul 2013 şi are ca obiectiv reducerea numărului de incendii și explozii generate de improvizații la instalațiile electrice și de gaze naturale la locuinţele cetățenilor.

Clip video: https://youtu.be/p7zGgElCYOU

  1. 4. Campania RISC. Proiectul II – „Siguranța nu e un joc de noroc!”

Campania a fost iniţiată în anul 2014 şi are ca scop reducerea numărului de incendii generate de coșurile de fum la locuinţele cetățenilor.

Clip video: https://youtu.be/ixUc6UmdzHY

  1. 5. Campania RISC. Proiectul III – „Siguranța NU e un joc de noroc!”

Campania a fost iniţiată în anul 2015 şi are ca obiectiv reducerea numărului de incendii generate de improvizații și de suprasolicitarea instalațiilor electrice la locuinţele cetățenilor.

Clip video: https://youtu.be/Q14728rKBAM

  1. 6. Campania RISC. Proiectul IV – „Mai bine previi, decât să nu fii!”

Campania a fost iniţiată în anul 2016 şi are ca obiectiv informarea preventivă a populației cu privire la montarea detectoarelor de incendiu în locuința proprie, în scopul reducerii numărului de victime și a pagubelor materiale produse de incendiile la locuințe.

Clip video: https://youtu.be/zr5E3WqSQCk

  1. 7. Campania RISC. Proiectul V – „Scăpările de gaze”

Campania a fost iniţiată în anul 2018 şi are ca obiectiv informarea, conștientizarea și pregătirea populației pentru a reacționa corect în situația în care sesizează scăpări de gaze, în scopul reducerii numărului de victime și implicit a pagubelor materiale generate de scăpările de gaze.

Clip video: https://youtu.be/krX33sB8Qh8

  1. 8. Campania „Nu încărca butelia la stația GPL!”

Clip video: https://youtu.be/c8P6c0g1Cmk

  1. 9. Campania „Nu tremur la cutremur”

Campania a fost iniţiată în anul 2015 şi are ca obiectiv de bază informarea, conștientizare și pregătirea populației pentru a reacționa corect în situația producerii unui cutremur de magnitudine ridicată.

Clip video: https://www.youtube.com/watch?v=rlEuJdtQrgI

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Actualitate
SAV-COM Suceava
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava