Mihalescul îi solicită ministrului sănătății redeschiderea cabinetelor de medicină școlară la toate unitățile de învățământ din țară
Deputatul PNL de Suceava, Dumitru Mihalescul, militează pentru redeschiderea cabinetelor de medicină școlară la toate unitățile de învățământ din țară. În acest sens parlamentarul liberal l-a interpelat pe ministrul sănătății, Victor Costache, de la care vrea să afle care este efortul financiar total și în ce măsură fondurile europene nerambursabile încă disponibile în cadrul financiar 2014-2020 pot fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor de capital aferente cabinetelor de medicină școlară. Totodată, Mihalescul vrea să știe de la ministrul sănătății în condițiile în care România suferă de un puternic deficit de personal medical, ce măsuri stimulative s-ar impune pentru ca medicii tineri să fie atrași de o carieră în cabinetele medicale școlare.
”Toți cunoaștem situația financiară deosebit de grea în care ați preluat conducerea Ministerului sănătății, motiv pentru care apreciem modul responsabil în care ați reușit să gestionați problemele apărute în acest domeniu și chiar să rezolvați o mare parte dintre acestea (organizarea examenului de rezidențiat 2019, reducerea arieratelor din sănătate, creșterea bugetului total al sănătății, demararea investițiilor în spitalele regionale și finanțarea unor programe naționale de sănătate).Cu toate acestea, pe termen mediu este imperativ ca Guvernul să analizeze posibilitatea redeschiderii cabinetelor de medicină școlară, în care să-și desfășoare permanent activitatea cel puțin un medic și un asistent și care să fie dotate minimal măcar cu logistică de prim-ajutor. La nivelul unităților școlare ar putea să se realizeze cel mai bine monitorizarea stării de sănătate a copiilor și să se implementeze politici naționale de prevenție (vaccinare, monitorizarea unor boli cu potențial de transmitere cum ar fi hepatita A etc)”,a explicat Mihalescul. El și-a exprimat speranța că ministrul Costache va rezolva problema ”având în vedere performanțele deja demonstrate”.