Aerportul Stefan cel Mare Suceava

Comunicat de presă: „Începând cu data de 20 iunie 2015, Mocăniţa Huţulca din Moldoviţa va circula zilnic.
Anul trecut peste 12.000 de turişti au venit la Moldoviţa pentru o plimbare cu trenul de agrement Moldoviţa – Argel, botezat de localnici „Mocăniţa Huţulca”.
Construită în anul 1888 pentru transport de masă lemnoasă de la pădure la gater, mocăniţa a fost folosită în acest scop până în anul 2001. Din cauza inchiderii fabricii de prelucrare a lemnului din Moldoviţa, locomotivele au rămas în depou, iar liniile au fost demontate.
Acum 10 ani, în iulie 2005, Mocăniţa Huţulca a fost reînfiinţată pentru turism. La început doar pe o rămăşiţă de 3,6 kilometri, Asociaţia Pentru Păstrarea Liniilor Înguste din România a reuşit până astăzi să
reconstruiască 12 km de cale ferată pe vechiul amplasament.
Acţiunea a fost de succes. Datorită frumuseţei zonei au venit în fiecare an mai multi turişti. La ora actuală activitatea din Moldoviţa se desfăşoară de către 7 feroviari care au în exploatare două locomotive cu abur şi 10 vagoane de călători pentru o călătorie de neuitat prin frumuseţea Bucovinei.
La capătul liniei a fost amenajat un popas unde turiştii, în perioadele aglomerate, pot servi o mâncare tradiţională bucovineană.
Există şi perspective pentru prelungirea liniei pe vechea linie CFR până la Mănăstirea Moldoviţa (5km).
Referitor la mersul de tren, între aprilie şi sfârşitul lunii septembrie, trenuleţele vor circula în
fiecare sâmbătă şi duminică la orele 10:00 şi 14:00 din staţia Moldoviţa.
Pe perioada săptămânii, în perioada 20 iunie 2015 – 10 iulie 2015 şi de la 1 septembrie 2015 – 25 septembrie 2015 va circula un tren de la ora 14:00. În perioada 11 iulie 2015 – 31 august 2015 va circula un tren zilnic de la ora 10:00 şi de la ora 14:00, cu plecare din Moldoviţa.
Suplimentar trenurile vor circula în toate vacanţele şcolare”.

Georg Hocevar
preşedintele Asociaţiei pentru Păstrarea Liniilor Ferate Înguste din România

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Timp liber
  • Georg Hocevar

    Akarul Kiaun, subliniez ca Mocanita Hutulca nu face politica, este o atractie turistica in tara Hutulilor!

    • Akarul_Kiaun

      “Akarul Kiaun, subliniez ca
      Mocanita Hutulca nu face politica, este o atractie turistica in tara
      Hutulilor!”

      Acuma ca ati precizat dvs. ca trenisorul nu face politica m-am mai
      linistit,eu credeam ca face,si anume politica austriaca… Cam in maniera in care, desi beliti codrii,aceia ramasi nebeliti complet cand ati plecat in ,cam in graba,in 1918,de prin diferite tari,inclusiv din “Tara Hutulilor”,nu ati uitat nici de turism,in
      sensul ca atat dvs. cat si domnul Flutur tre’ sa castigati un ban, inclusiv din
      efectele colaterale ale exploatarii lemnului in Bukowina…

      Probabil cunoasteti limba romana insa nu suficient de nuantat ca sa
      intelegeti ca eu am vorbit despre ,sa zicem,”Capra cu trei iezi” iar dvs. ati
      inteles ca este vorba despre “Scufita Rosie”…

      Altfel,nu-mi explic ce treaba ar avea “mocanita” despre care vorbiti cu
      fondul problemei,care daca este politica,nu este treaba dvs. iar daca este
      turism este cam la fel intrucat chiar dvs. cadeti in pacatul politizarii subiectului… Iata
      cateva aspecte,in atentia dvs.,prealuminate mic si trist investitor austriac:
      – nu aveti proprietatea termenilor, caci „mocanita” se spune pe la Hunedoara,unde exista si mocani+mocanite,acolo unde v-ati incurcat dvs. oarecum si ati ramas asa trist,precum domnul Johannis… La noi se zice „trenisor”,destinatia initiala a acestor vehicole de cale ferata era transportul nu de persoane ci de busteni,de aia s-au si numit dupa ce ati plecat in graba de pe-aici CFF,adica Caile Ferate Forestiere… Iar indigenii chiar asa ziceau: „am mers cu cefefeul pana la kilometrul 14… Adica mergeau ei pe platforma,nu in vagoane,ca nu era transport de persoane,pe care ,este adevarat,le si exploatati ca pe butuci…
      – ce inseamna ,nepolitic, pentru dvs. „Ţara Huţulilor” ?? Sunteti amabil sa circumstantiati sa dati detalii,in ce manual,dictionar,indrumar ati
      gasit dvs. aceasta sintagma? Veti sti,stimate domn,ca inclusiv la Moldovita
      este tara romanilor. La o aruncatura de băţ de mocanita dvs. se afla una dintre
      cele mai frunmoase ctitorii ale unui domn moldovean (moldovean =român,daca aveti indoieli…) Stramosii dvs. care promovau,desigur,doar turismul belind codrii ca sa se vada mai bine peisajul,au umplut Bucovina cu etnii straine,pana la punctul in care balanta etnica s-a inclinat in favoarea rutenilor,ceea ce a constituit un frumusel motiv pentru ca Stalin sa ne dreseze acele ultimatumuri care au rupt teritoriul (pe care l-ati numit “Bucovina” ca sa va aflati in treaba) in doua ,creand un Kosovo avant-la-lettre… Ati putea,stimate domn,sa numiti una-doua ctitorii ale acelor etnii care sa fi existat inainte de a face dvs. colonizari masive,pe pamanturile manastirilor pe care le-ati desfiintat? Vreo biserica,vreo manastire,vreo ceva facut de inaintasii lor,care sa justigfice sintagma de tara-a-nu-stiu-cui?
      – la dvs. promovare turistica inseamna sa duci o relicva in centrul si asa batjocorit al unui oras neglijat de pretenul dvs. Gheorghe Flutur, ca sa ce? Sa-si plimbe dumnealui pupezele,ale sale si ale marelui reformator basescu,un fel de Pol-Pot local? In epoca internetului,ca sa se plimbe turistii cu “mocanita”,trebuie sa-i duci pe ei la gara sau sa aduci gara la ei?
      Aveti semnale ca a crescut turismul incat s-au sufocat mai apoi capacitatile de
      cazare?
      – era,cumva, in plan,sa desfiinteze domnu’ Flutur,calea ferata normala,transportul de calatori, pe rute cum ar fi Suceva-Radauti si Dornesti-Nisipitul,ca sa putetii dvs. remonta transportul cu mocanita prin central Sucevei?
      Ca asta s-a intamplat !
      – pe noi ne roade o banuiala ca dvs.,austriecii,ati dori sa aveti de-a face cu o
      resuscitare a unui apus imperiu din categoria “fosta-i lele…” (intrebati-l pe domnul Flutur ce inseamna asta) cu bastinasi adormiti in itarii si
      bunditele lor traditionale,prestand diferite activitati turistice auxiliare
      pentru turisti austrieci nostalgici,veniti in vizita in colonii… In care se duc pan la capat activitati incepute de voi dar neterminate (eufemistic numite “exploatare economica “ a zonei…) cu materii prime si resurse despre care stiati dar nu ati mai apucat sa le scoateti la vanzare,metale rare dar si metale dese,daca ma intelegeti… In aceste rezervatii minunate,un turist austriac mediu aflat in vagonul
      mocanitei,ar putea exclama privind in zare: “…vai, cat de frumos! Iata un grup
      de huculi din Tara Huculilor,cat de eco,cat de bio sunt camasile lor ,femeile lor,branza lor ! “

      Etc….

      In sine dar si in fine,mocanita nu are cum sa aiba ceva politic… Dar este doar o aparenta,caci asemenea maisuspomenitului Pol Pot,mare reformator
      cambodgian,numitul basescu prin prepusul sau Gheorghe Flutur a incarcat cu
      damph politic orice… Pol Pot stabilise ca orice produs tehnic are caracter de
      clasa,asa frigiderul ,asa ochelarii,poduri,şosele… De aia le-a si distrus
      stabilind ,desigur,prin reforma,ca ele pot fi facute doar de catre activisti
      care erau la zi cu invatamantul politic,de partid.
      Iar cuplul basescu&flutur au facut si ei ce au putut, sa nu fie mai
      prejos: au distrus calea ferata,scoli,spitale,fabrici,uzine, invatandu-ne,in
      schimb,sa umblam cu „mocanita” prin centrul orasului si sa mergem la cumparaturi cu roaba,in mall-uri si supermarket-uri construite pe locul fostelor
      fabrici…Iar activistii lor,toba de invatamant ideologic,sa investeasca in
      cabane si discrete locatii turistice in Austria si Germania,cate o cabana/hotel
      pentru fiecare copil,fie el facut cu mă-sa sau cu vreo matuşă… (aceasta precizare este numai pentru cunoscatori!)
      Nu ma astept sa raspundeti,ma indoiesc sincer ca aveti vreun raspuns….

  • Akarul_Kiaun

    Iata un subiect de reflectie care o sa vi se para surprinzator – ca ce anume ar avea ,cum ar zice romanul dezinhibat,sula cu prefectura,adeca “mocanita” cu pretentiile de civilizatie urbana ale unei localitati cunoscute de cateva sute de ani drept Suceava? Iata ca are si nu este chiar asa greu de demonstrat !

    Mai intai,poftim de va delectati cu aceasta poza a trenişorului (ca asa i se zicea in Bucovina,nu “mocaniţa”…) adus de numitul Flutur Gheorghe,in vremurile sale de penibila glorie, sa circule prin central zisului/pretinsului oras…

    http://prntscr.com/7hj1g3

    (imaginea este de pe blogul domnului S.N.,ziarist sucevean)

    Rafinamentul cinic al acestei imagini nevinovate a tembelismului
    politic al domnului Flutur consta in aceea ca,simultan,trenurile si caile
    ferate adevarate,de pe trasee inaugurate cu exact 100 (una suta) de ani in urma
    dispareau cu acordul cel putin tacit al susnumitului prim-secretar pedelist… Caci
    nu se poate sa fie altfel din moment ce ,atunci cand a avrut,de exemplu cand a
    desfiintat programul “Utilitati si mediu…”, ’mnealui a stiut sa apeleze la tartorii
    portocalii ai vremii ca sa-i mobilizeze,sa-l puna la lucru pe Liviu Luca,mafiotul sindical de la PETROMSERVICE care a si executat executia,ca sa zicem asa,in stil pedelist…

    Si deoarece merita sa ne intrebam ce promova creierul sau infierbantat
    de munca cu kliupa aducand “mocanita” in central Sucevei? La vremea in care
    promovarea turistica a unei zonei se face pe Internet in formule foarte
    eficiente,aducerea unei relicve in centrul unui pretins oras “cultural” are
    aceeasi valoare ca tuflirea unui metrou in orasele Vicovu-de-Sus si Milisauti
    (nu stiati ca sunt orase facute de Marza??? Aflati acum!) sau reintroducerea
    transportului cu roaba sau cu tramcariciul in Londra…

    Acele vremuri au fost hotaratoare pentru trendul pe care s-a inscris
    presupusul ,de-acum,oras Suceava,chiar judet,pentru ca erau primii ani de dupa
    intrarea in UE si era o sansa istorica ca zona sa iasa din siajul Vasluiului si
    Botosaniului…

    61 de localitati cuplate la alimentarea cu gaz ,un sistem de transport
    modern,bazat pe ceea ce fac si altii in lume cu calea ferata,ar fi dus Suceava mai degraba spre Vest,nu prea departe,e adevarat,cam in zona de civilizatie dupa care tanjim si la care avem dreptul istoric – cea din Transilvania,macar…

    Nu-i vorba,ei au ajuns acolo,in Austriasi Germania,vânzându-ne pre noi pe bani puţini,cum se vand lucrurile expirate si slugile viclene ,si-au facut care hoteluri,care casute tip viloance,de mârlani parveniţi,noi am ramas tot ca pe la Botosani,numai cu dealurile mai nou rase de copaci si cu bunditele,gaze vor mai mirosi satele noastre cam peste 100 de ani fara duminici,cu exceptia gazelor emanate in regie proprie pe baza
    de consum de cartofi si fasole aduse din Turcia si Egipt…

    Pe vremea raposatului Simniceanu,primar comunist,Suceava tragea spre
    120.000 locuitori,avea industrii care faceau export in West,avea statui si monumente care confera identitate si personalitate urbana… Aveam si troleibuz, (pentru cei nascuti in statul de dreapta…) numai cablurile din cupru ale acelui sistem de transport valorau
    cam de 10 ori cat i-ar trebui domnului Lungu sa restaureze statuia lui Stefan
    cel Mare de la Cetate…

    Acelasi comunist pusese piatra de temelie,in sens figurat,la ceea ce cunoastem astazi drept universitatea „Stefan cel Mare” ,cea din care au facut domnul Purici & Comp. un fel de surogat de colegiu de fete mari sau suspecte de a fi mari,ca sa nu cumva sa le dauneze la lingurica la vecinii nostri de la Nord…

    In mod ciudat,acel primar avea studii teminice sau aproape iar daca erau facute mai pe fuga avea,cel putin,respect pentru cei cu studii adevarate ,adica oameni care stiau ce inseamna aia urbanism,stiau sa dribleze stapaniri vremelnice construind orase vesnice…

    Sansa Sucevei a fost ratata,cineva s-a straduit cu sprijinul cozilor de topor de la Prelipca si Comaneşti-Botoşana,Havirna si Hilişeu- Horea,Vlasinesti,politicieni tsopy,mârlani congenitali,vestitori de sfârşit de istorie…

    Trenule,maşină mică…

Padurea de maine
REVINE Suceava
Karls Jobs 2018
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava