Astãzi, 30 martie, Monica Anisie, ministrul educației și cercetãrii, a transmis cadrelor didactice din învãțãmântul preuniversitar, o scrisoare deschisã în care a evidențiat importanța contribuției acestora la menținerea echilibrului emoțional al elevilor, al pãrinților și nu în ultimul rând, al întregii societãți.

Totodatã, ministrul educației și cercetãrii a subliniat importanța creãrii de contexte educaționale prin orice mijloace de comunicare, motivându-i pe elevi sã rãmânã conectați la educație.

În final, Monica Anisie a asigurat cadrele didactice cã la nivelul Ministerului Educației și Cercetãrii se lucreazã la scenarii care sã compenseze efectele acestei crize, efecte care vizeazã atât elevii, cât și cadrele didactice. Mãsurile adoptate vor fi comunicate oficial și vor avea în vedere ca elevii sã nu sufere și sã nu piardã de pe urma acestei suspendãri a cursurilor.

Redãm integral scrisoarea adresatã cadrelor didactice:

Stimați colegi,

Traversãm cu toții o perioadã plinã de provocãri într-un context în care sãnãtatea noastrã și a celor din jur este lucrul cel mai de preț de care trebuie sã ne îngrijim. Mãsura suspendãrii cursurilor a fost și este una necesarã.

În aceste momente, conștientizãm cu toții cât ne lipsește școala, cât de mult ne dorim sã ne revedem elevii și  colegii. Cu toții vrem, în acest moment, sã știm cu certitudine când vom reveni în sala de clasã, însã aceastã certitudine trebuie privitã în strânsã legãturã cu situația evoluției epidemiei provocate de coronavirus în România, iar decizia pe care Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgențã o va lua va viza siguranța cã niciun elev sau cadru didactic nu va fi infectat în momentul revenirii la cursuri.

Mai mult decât oricând, noi, cadrele didactice trebuie sã contribuim la menținerea echilibrului emoțional al elevilor noștri, al pãrinților și nu în ultimul rând, al întregii societãți. Continuarea învãțãrii de acasã reprezintã modalitatea prin care putem sã fim alãturi de copiii noștri. Suspendarea cursurilor reprezintã o perioadã în care vom valorifica activitatea pe care am desfãșurat-o în sala de clasã, prin modalitãți de fixare a cunoștințelor și de recapitulare a temelor predate, fãrã a preda noi cunoștințe și fãrã a evalua elevii.

Am încredere, dragi colegi, în mãiestria dumneavoastrã de a crea contexte educaționale prin orice mijloace de comunicare și de a-i motiva pe elevi sã rãmânã conectați la educație. Aceasta presupune pãstrarea unui echilibru în tot ceea ce înseamnã acest proces: adaptarea volumului de resurse pe care îl transmitem elevilor, a activitãților individuale pe care le solicitãm acestora, iar participarea la cursurile online trebuie sã fie un moment așteptat de elevi, nu o presiune în plus.

Ministerul Educației și Cercetãrii a identificat instrumente și resurse digitale, care pot fi utilizate la învãțarea de acasã, cea asistatã de tehnologie și le-a centralizat în platforma DIGITAL pe educred.ro,  ce poate fi accesatã la adresa https://digital.educred.ro. Recomand fiecãrui cadru didactic sã selecteze instrumentele și resursele cele mai adecvate sau sã-și creeze propriile resurse.

Suntem conștienți de faptul cã sunt elevi și cadre didactice care nu dispun de tehnologie pentru continuarea învãțãrii.

Vã încurajez, stimați colegi, sã continuãm și în situațiile acestea învãțarea, utilizând manualele din biblioteca școlii, diverse materiale auxiliare de care dispuneți, toate acestea raportate la particularitãțile de vârstã ale elevilor.

Pentru pregãtirea elevilor în vederea susținerii examenelor naționale, am realizat împreunã cu Centrul Național de Evaluare și Examinare un set de cinci resurse de antrenament tip test. Acestea respectã  modelul subiectului de examen. Ele au fost publicate în data de 30 martie 2020, pe site-ul https://rocnee.eu/testeantrenament/

În data de 3 aprilie 2020, vor fi postate baremele de evaluare și de notare, pe același site. Rolul acestora este de autoevaluare și calibrare a felului în care s-au redactat rãspunsurile.

Totodatã, în cadrul emisiunilor Teleșcoala vor fi prezentate unele soluții ale acestor resurse de antrenament, cu explicațiile necesare, pentru a înțelege cât mai bine rãspunsurile din baremele de evaluare și de notare.

Vã asigur cã la nivelul Ministerului Educației și Cercetãrii se lucreazã la scenarii care sã compenseze efectele acestei crize, efecte care îi vizeazã atât pe elevii noștri, cât și pe dumneavoastrã, cadrele didactice. Mãsurile care vor fi luate vor fi comunicate oficial și vor avea în vedere ca elevii noștri sã nu sufere și sã nu piardã de pe urma acestei suspendãri a cursurilor. În ceea ce privește susținerea examenelor naționale pentru elevi, dar și examenele pe care unele cadre didactice le au de susținut, vã asigur cã vom prezenta public variantele la care specialiștii din cadrul ministerului lucreazã. Acestea vor fi unele oneste, realiste și transparente, adaptate contextului în care ne aflãm.

Vã mulțumesc pentru tot efortul pe care îl depuneți, vã doresc multã sãnãtate și aștept momentul, cât mai curând, sã revenim în sãlile de clasã.

 

Cu deosebitã considerație,

Monica-Cristina ANISIE

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Educaţie
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava