• S.C. Doly-Com Distribuție S.R.L. Botoșani angajează persoane cu competențe profesionale în domeniile electric, electronic și automatizări, cu studii medii sau superioare.
  • Salariul brut acordat este între 5128 lei și 6837 lei, funcție de cunostintele și competențele profesionale în domeniu. Se acordă gratuit transport și o masă la cantina societății. CV-urile se pot trimite pe e-mail la adresa office@dolycom.ro. Relații: la tel. 0231 565970, 0753 090117, 0753090142.

O echipă de cercetători condusă de o suceveancă, Emilia Moroşan, a reuşit să producă cel mai dur metal din lume. Emilia Moroşan s-a născut în anul 1976 la Suceava, a urmat cursurile Facultăţii de Fizică din cadrul Universităţii Alexandru cel Bun din Iaşi. În anul 2005 a obţinut doctoratul la Universitatea de Stat din Iowa, iar în prezent este profesor asistent de fizică, astronomie şi chimie la Rice University din Houston, Texas.

Potrivit www.101reporteri.ro Emilia Moroşan este considerată unul dintre cei mai buni cercetători români, ea reuşind să producă cel mai dur metal din lume în urma unui experiment cu magneți din titaniu și aur. Metalul a fost produs în laborator prin topirea împreună a titaniului și a aurului și este considerat de patru ori mai dur ca titaniu.

Sursa menţionată mai precizează faptul acest metal este compatibil cu țesuturile vii, spun fizicienii care au lucrat la experiment sub coordonarea româncei Emilia Moroșan. Detaliile despre noul aliaj au fost publicate în revista Science Advances.

Prof. Emilia Moroșan, Rice University Houston, a declarat pentru BBC, că duritatea aliajului dintre cele două metale, împreună cu biocompatibilitate mare, a făcut un „compus al generație următoare pentru extinderea duratei de viață și substanțială implanturilor dentare și a implanturilor pentru articulații”.

Trebuie spus că suceveanca Emilia Moroşan a fost premiată în anul 2010 de preşedintele SUA Barack Obama, în cadrul galei Presidential Early Career Awards for Scientists and Engineers (PECASE). În cadrul acestei gale, Guvernul SUA acordă cele mai înalte distincţii profesioniştilor din domeniile ştiinţei şi ingineriei, aflaţi la începuturile carierei lor.

sursă foto: http://news.rice.edu/