MOPAN Suceava

Filmul Undeva la Palilula scris și regizat de Silviu Purcărete și produs de Libra Film a fost lansat pe marile ecrane din Franța în septembrie 2022, la 10 ani după ce a fost selecționat în Competiția Eastis Westa Festivalului Internațional de FilmKarlovyVary. Publicul și criticii francezi au primit cu entuziasm producția care poate fi urmărită în cinematografele din toată țara. Undeva la Palilula spune povestea unui medic care primește repartiție într-un orășel fantomă, pierdut în mijlocul câmpiei valahe.Palilula e un loc unde derizoriul coexistă cu lucruri fermecătoare, iar populația din oraș e izolată pentru eternitate în beție, petreceri și orgii. Din distribuție fac parte ÁronDimény, George Mihăiță, Răzvan Vasilescu sau Constantin Chiriac.

Pentru Positif, publicația Institutului Lumière, filmul este „o operă de artă totală care unește ingenios teatrul, opera și istoria”, iar pentru revista Premiere este „o poveste barocă, puternică, asurzitoare”. À voir à lirevedeînfilmul lui SilviuPurcărete „un omagiu sub formă de basm, populat de reminiscențe, unei țări care a știut să folosească râsul și oniricul pentru a transcende nebunia propriei istorii. Lumina, culoarea, machiajul, decorul ajută la crearea unui univers fascinant si deconcertant. Avem impresia că asistăm la dezvăluirile melancolice și vesele ale unui poet al timpurilor moderne, iar asta pentru că întreg filmul e străbătut de poezie și simboluri. Lumea Palilulei, cu toate creaturile ei, este condamnată la o petrecere extravagantă care nu va sfârși să bântuie imaginația spectatorului.”

Undeva la Palilula este distribuit în România de Transilvania Film și este câștigătorul a șapte Premii Gopo. În Franța este distribuit de Ed Distribution.

Pentru publicația de cinema ChacunCherche Son Film, „Undeva la Palilula propune un joc infinit de teatru în teatru, oferind tuturor spectacolul unui microcosmos straniu, în carelocuitorii trebuie să se împace cu extravaganțele și manipulările puterii”.Le Bleu du Miroir remarcă muzica filmului: „Însoțit de o coloană sonoră specială, acest film original și reușit din punct de vedere vizual, presărat cu momente nebunești, amuzante sau tulburătoare, ne poartă într-o călătorie neobișnuită, uneori hilară și alteori destabilizatoare. Între râs și disconfort, este greu să rămâi indiferent față de acest film inclasabil și misterios.”.

Le Journal du Dimanche consideră filmul „o călătorie pe cât de fascinantă, pe atât de epuizantă, care surprinde constant.”, iar publicația Culturopoing.com crede că „Palilula evocă oarecum faimosul Macondo din O sută de ani de singurătate al lui Marquez, prin aspectul său picaresc și prin ideea de oraș înghețat în timp, dar care totuși se transformă, aproape în ciuda sa.”. Pentru Rolling Stone Magazine, Undeva la Palilula e „o dramă unde nebunia te îmbată”.

Pe teritoriul României, Undeva la Palilula poate fi urmărit pe platforma de streaming TIFF Unlimited.

Libra Film este o companie independentă de producție de film/TV fondată de Tudor Giurgiu și Oana Giurgiu în 1994. Între 2000 și 2022, Libra Film a produs peste 40 de filme, multe fiind coproducții internaționale. De-a lungul anilor, filmele produse de Libra au fost prezentate în selecția oficială a festivalurilor internaționale precum Cannes, Berlin, Veneția, Toronto, Locarno, KarlovyVary, San Sebastian, TIFF și Sarajevo, primind diverse premii.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Timp liber