Opt şcoli sucevene au fost evaluate în cadrul unui program internaţional
8 unităţi şcolare din judeţul Suceava au organizat miercuri, testarea PISA, conform eşantionării realizată de Consorţiul PISA. Potrivit adjunctului IŞJ Suceava, Vasile Monacu, această testare este una exclusiv externă şi nu este un examen realizat de ministerul de resort. „Testarea are loc în întreaga lume, astfel că abia peste 2 ani vom afla rezultate şi vom şti unde ne aflăm, ca şi nivel de pregătire. Este un test complex, un fel de matematică aplicată”, a declarat Vasile Monacu. Elevii au primit o broşură de test cu durata de două ore, conţinând atât aspecte ce vizează competenţele de matematică şi rezolvare de probleme în situaţii autentice ce pot fi întâlnite în viaţa adultă (75%), cât şi itemi de citire/lectură (15%) şi ştiinţe (10%). Sarcinile de lucru au avut ca punct de pornire texte non-literare, grafice, diagrame, hărţi, imagini, reprezentări schematice etc. De asemenea, elevii au primit pentru completare un chestionar de mediu socio-educaţional, cu durata de 45 de minute.
La rândul lor, şi directorii şcolilor participante la testare au completat un chestionar privind specificul şcolii respective.
Şcolile participante au fost selectate de către Consorţiul PISA, conform procedurilor de eşantionare internaţionale, iar elevii au fost selectaţi aleatoriu, cu ajutorul unui program dedicat (KeyQuest), astfel încât eşantionul naţional rezultat să fie reprezentativ pentru reţeaua şcolară, conform cerinţelor PISA. Unităţile şcolare din judeţul Suceava desemnate să participe au fost Grupul Şcolar „Ion Nistor” Vicovu de Sus care va participa cu clase de gimnaziu şi de liceu, precum şi Colegiul Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuţi, Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” Suceava, Colegiul Naţional „Dragoş Vodă” Câmpulung Moldovenesc, Colegiul de Artă „Ciprian Porumbescu” Suceava, Grupul Şcolar Cajvana, Colegiul Tehnic Rădăuţi, Colegiul „Andronic Motrescu” Rădăuţi, toate acestea doar cu clase de liceu.
Programul OECD-PISA evaluează măsura în care elevii aflaţi spre finalul educaţiei obligatorii deţin unele dintre competenţele-cheie, cunoştinţele şi deprinderile de bază esenţiale pentru continuarea studiilor, participarea deplină la viaţa socială sau pentru integrarea pe piaţa muncii.