Oroian despre expoziția internațională ”Săptămâna Verde” de la Berlin: ”Aceste târguri sunt benefice pentru procesatori, fiindcă se creează noi contacte cu potențiali clienți de la nivel european”
Decanul Facultății de Inginerie Alimentară de la Universitatea <Ștefan cel Mare> din Suceava, profesorul universitar doctor Mircea Oroian, susține că târgurile internaționale de genul celui de la Berlin, unde participă și firme din județul nostru, sunt de un real ajutor pentru procesatori. La Berlin se desfășoară în această perioadă expoziția internațională <Săptămâna Verde>, cel mai mare eveniment din Europa destinat sectorului agricol și industriei alimentare, iar printre firmele prezente se numără <Mopan>, <Bujor>, <Niro Serv COM>, <Tudia> și <Raitar>. Într-o intervenție telefonică la Radio Top, decanul a declarat: „Evenimentul din Germania reprezintă un bun prilej pentru companiile din industria alimentară să-și promoveze oferta de produse la nivel european. Aceste târguri sunt benefice pentru procesatori, fiindcă se creează noi contacte cu potențiali clienți de la nivel european. Am fost acum vreo șase ani la cel mai mare târg de industrie alimentară din lume <ANUGA> din Koln și îmi aduc aminte de efervescența de acolo și de legăturile care se puteau stabili între diverși agenți economici din industria alimentară. Cred că același lucru se întâmplă și la Berlin”. Profesorul Oroian a mai spus că, la ora actuală, firmele din țară care activează în industria alimentară se îndreaptă în general către comunitățile românești din străinătate și a adăugat: „Am vorbit cu domnul Alexandru Șcheul de la compania procesatoare de carne <Killer> și mi-a zis că vinde marfa în magazine din localități unde sunt comunități românești puternice, în Anglia, în Spania, în Italia. E posibil să fie și o problemă în ceea ce privește specificul local. Până la urmă, produsele noastre au fost gândite și dezvoltate de-a lungul timpului pe placul românilor”. Universitarul sucevean a completat: „Până ce reușești să convingi alți consumatori să se adapteze la tipul tău de produs mai durează. Nu este deloc o muncă ușoară și ai neapărat nevoie de promovare”.