Aproape 140 de transportatori de mărfuri din județul Suceava vor participa, joi, 10 ianuarie a.c., la un protest organizat în fața sediului Parlamentului European, din Bruxelles, în Belgia. Transportatorii suceveni au închiriat deja un avion cu care se vor deplasa joi dimineață în capitala Belgiei pentru a protesta față de prevederile noului Pachet de Mobilitate. Prim-vicepreședintele Federației Operatorilor Români de Transport, suceveanul Alin Crețu, a anunțat că protestul împotriva Pachetului de Mobilitate 1, va avea loc între orele 08.00 – 13.00, în piața Luxemburg din fața Parlamentului European.
„FORT s-a opus cu vehementa Pachetului de Mobilitate si a facut numeroase sesizari si petitii Ministrilor Transporturilor ai Romaniei din ultimii doi ani, cat si Comisiei Europene si Parlamentului European cu privire la repercursiunile pe care le aduc aceste modificari asupra transportatorilor romani”, a spus Alin Crețu. El a amintit că joi, 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1, după care vor urma să fie aprobate în sesiunea plenară a PE din perioada 14 – 17.01.2019.

El a explicat că Pachetul mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31.05.2017 și cuprinde propuneri importante de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, precum propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere, propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști și propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă

„Reamintim faptul că la data de 4 decembrie 2018, Consiliul Miniștrilor de Transport din UE a adoptat poziția sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile restrictive ale Alianței Rutiere a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii români, alături de ceilalți transportatori estici sunt trimiși acasă, prin măsurile restrictive dure de efectuare a transportului rutier în Uniunea Europeană”, a spus Alin Crețu, care a adăugat că ministrul român al transporturilor, Lucian Șova s-a abținut de la acest vot.

Alin Crețu a explicat că în principal vor fi aplicate următoarele reguli:

– Aplicarea regulilor detașării la transporturile rutiere internaționale, cu exceptarea tranzitului și a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre țara de destinație și în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcții, fără a se încadra în regimul de detașare, sau zero la plecare și până la două (operațiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operațiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detașare integrală se aplică începând cu prima zi a operațiunii.
– Restricționarea cabotajului prin introducerea unei perioade de „răcire” (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operațiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară cu același autovehicul. Această restricționare a cabotajului este o abatere a UE de la drumul spre piața liberă!
– Interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului, deși în documentele Președinției Austriece este recunoscută lipsa acută de spații de parcare sigure și securizate în UE.
– Întoarcerea acasă a șoferilor cel puțin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după numai trei săptămâni pe drum.
– Obligația dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operațiuni de transport internațional cu tahograf inteligent până la sfârșitul anului 2024.

„Propunerile cuprinse în Pachetul Mobilitate au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați prin măsurile propuse, care vor determina creșterea semnificativă a costurilor de operare și restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE.

Alin Crețu a mai spus că după aprobarea poziției Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra în procedura de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor trei instituții europene, Parlamentul European, Comisia Europeană și Consiliul de Transport UE în vederea aprobării textului final.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Economic
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava