Redeschiderea liniei CFR Suceava – Putna, posibilă doar cu investiţii mari pe tronsonul Rădăuţi – Putna
Directorul regionalei Iaşi a CFR Infrastructură, Radu Pipa, a anunţat sâmbătă, la Suceava, că redeschiderea liniei ferate între Suceava şi Putna ar fi posibilă cu investiţii foarte mari pe tronsonul Rădăuţi – Putna, şi doar în situaţia în care CFR Călători va dori să opereze pe această rută.
Radu Pipa a spus că dacă până la Rădăuţi investiţiile pentru redeschiderea liniei ferate ar fi unele minime, nu acelaşi lucru se poate spune despre tronsonul Rădăuţi – Putna. „Între Rădăuţi şi Putna cred că vor fi lucrări mai de amploare din cauza stării infrastructurii. E vorba de traverse şi starea liniei. Avem o evaluare, însă ca bani nu putem spune cât e necesar, evaluarea fiind la nivel de materiale. Dar e multă mult muncă. Gândiţi-vă că la această linie până la Putna înlocuirea componentelor a fost refăcută în undeva în anii ’50 cu material semi-bun”, a explicat Radu Pipa. El a mai adăugat că din punctul său de vedere pe tronsonul Rădăuţi – Putna ar trebui „o refacţie totală a căii”, adică înlocuirea tuturor elementelor ca urmare a uzurii sau scăderii siguranţei de funcţionare. Pipa a spus însă că dacă se vor face lucrări minime de întreţinere şi cu păstrarea actualei viteze cu care se poate circula pe acest tronson, de 40 km/h există posibilitatea redeschiderii circulaţiei feroviare între Rădăuţi şi Putna. Radu Pipa a mai precizat că CFR Infrastructură nu va putea începe lucrările de amploare pentru înlocuirea căii ferate între Rădăuţi şi Putna dacă CFR Călători nu va lua o decizie clară că intenţionează să opereze.