Concert pascal
MOPAN Suceava

Activitatea în anul de învățămînt trecut poate fi caracterizată prin diversitate, responsabilitate, corectitudine în aplicarea normativelor, atitudine pozitivă, tolerantă. Aceasta a fost concluzia șefului Inspectoratului Școlar Județean, Gheorghe Lazăr, cel care a făcut, vineri, o radiografie a învățămîntului sucevean în anul școlar trecut. Aspectele negative sau disfuncțiile au fost identificate și soluționate în mare parte a mai spus el.
5 puncte au figurat pe agenda reuniunii anuale de management instituțional la care au fost prezenți directorii celor 813 unități de stat și 20 particulare din rețeaua județului. La unul dintre ele, Gheorge Lazăr a făcut o analiză a activității desfăşurate de I.Ş.J. Suceava, unităţile conexe şi unităţile şcolare în anul şcolar 2013-2014, iar inspectorul şcolar general nu s-a ferit să scoată în evidență și aspectele negative. De pildă, s-a constatat că este necesară diversificarea de către unitățile școlare a ofertei de discipline opționale pentru a răspunde intereselor elevilor care trăiesc într-o furtună emoțională din care nu întotdeauna știu ce să selecteze. ”Deși se declară mulțumiți de disciplinele opționale, unii dintre elevi își doresc și alte discipline, iar propunerile lor sunt, în mod evident, creative, deschise spre nou, utile, realiste”, a arătat Gheorghe Lazăr. Un alt neajuns a fost găsit la capitolul asistență psihopedagogică în școli. Inspecțiile au evidențiat că fiecare consilier școlar asigură servicii de consiliere individuală, cu prioritate pentru elevii aflați în situație de eșec școlar, frecvență scăzută și probleme comportamentale. Multe școli derulează proiecte pentru copiii ai căror părinți sunt plecați în străinătate și, totuși, resursa consilier școlar nu este suficient valorificată în activitatea didactică și educativă, fie din cauza necunoașterii de către managerii unităților de învățămînt a specificului activității cabinetelor, fie slabei preocupări a consilierilor școlari înșiși de promovare a serviciilor specifice pe care le asigură cabinetul de asistență pedagogică. Pe de altă parte, a mai spus șeful IȘJ, în urma monitorizării activității didactice la clasa pregătitoare în mediul rural în majoritatea unităților s-a constatat nu doar buna pregătire a cadrelor didactice, ci și preocuparea reală pentru a oferi spațiu adecvat de dezvoltare pentru copii. ”Uneori, însă, excesul de zel al celor ocupați la clasă a făcut ca programul elevilor să fie prea încărcat, aspect ce va fi menținut în atenția inspectorilor și metodiștilor, acolo unde au fost identificate astfel de disfuncționalități”, a declarat Lazăr. Acesta a mai vorbit despre faptul că în anul școlar trecut au fost achitate lucrările de investiții în județ privind arieratele din anii precedenți, în valioare de 319.000 de lei, și au fost efectuate plățile pentru obiectivul de investiții Casa Corpului Didactic în valoare de 590.000 de lei. ”În județul Suceava sunt deschide în prezent 106 obiective de investiții cu o valoare actualizată de 246.420.000 de lei. Există lucrări executate și neplătite pînă la 31 decembrie 2013 în valoare de peste 12 milioane de lei, iar suma necesară finalizării obiectivelor este de peste 163 de milioane de lei. Întrucît în 2013 și 2014 nu au fost alocate fonduri, la majoritatea acestor obiective nu se derulează lucrări în prezent. Doar 14 unități școlare din cele 106 au reușit să-și refinanțeze cheltuielile pentru finalizarea lucrărilor, fie prin proiecte ale admnistrațiilor locale, fie prin Programul Operațional Regional 2007-2013”, a mai declarat inspectorul școlar general. El a mai remarcat că, la fel ca în fiecare an, IȘJ, unitățile școlare și partenerii educaționali au fost implicați în numeroase evenimente internaționale, naționale, interregionale și județene de mare anvergură. Pe primul loc se află Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică ce a avut loc la Suceava și Gura Humorului la debutul lunii august a acestui an. Nu a fost uitată performanța școlii sucevene care a fost probată prin numărul remarcabil de elevi participanți la olimpiade și concursuri și prin cele 167 de premii și mențiuni obținute de elevii suceveni la acestea. Se adaugă 6 medalii de bronz, 7 medalii de argint și 2 de aur obținute la olimpiadele de: matematică, astronomie, fizică, chimie, biologie și informatică. Palmaresul județului este întregit de premiile și medaliile obținute la diferite competiții sportive derulate la nivel mondial, european, balcanic și național. ”Per ansamblu, la finalul anului școlar, activitatea desfășurată de către IȘJ și unitățile școlare din rețea poate fi caracterizată prin diversitate, responsabilitate, corectitudine în aplicarea normativelor, atitudine pozitivă, tolerantă, aspectele negative sau disfuncțiile au fost identificate și soluționate în mare parte”, a concluzionat Gheorghe Lazăr.
La întîlnire, managerilor de școli le-au mai fost prezentate priorităţi, direcţii de acţiune şi măsuri concrete pentru anul școlar în curs, li s-au făcut precizări privind implementarea, gestionarea și utilizarea sistemului Informatic integrat al Învățământului din România și apoi aceștia au fost invitați la comunicări și dezbateri.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Educaţie
SAV-COM Suceava
MOPAN Suceava
FACOS Suceava
Edofier Fier Forjat
Castiga premii zilnice cu factura electronica din contul E.ON Myline
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava