Concert pascal
MOPAN Suceava

Odată cu relaxarea restricțiilor de deplasare, impuse de pandemia Covid-19, companiile încep să își reia activitatea în sediile situate în clădiri de birouri, dar într-o primă fază cu doar 40% dintre angajați, potrivit unui sondaj realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Astfel, daca în perioada de izolare la domiciliu impusă de autorități, doar 4% dintre angajați și-au continuat activitatea de la birou, gradul de populare a clădirilor de birouri va creşte în următoarea perioadă de zece ori.  Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre angajații din zona serviciilor vor continua, cel puțin pentru o perioadă, să lucreze de acasă, reiese din sondajul aplicat în perioada 21 – 29 mai pe un număr de 33 de companii din București și Cluj cu un total de peste 17.000 de angajați care își desfășoară activitatea în clădiri de birouri.

Jumătate dintre aceste companii au revenit sau vor reveni la birou cu o parte importantă dintre angajați în decursul lunii iunie, aproape 20% dintre firme și-au programat revenirea în septembrie, în timp ce 13% dintre companiile intervievate, în special mici și medii, își propun să revină la birou abia la începutul anului viitor.

În acest context, 30% dintre firmele intervievate spun că în următoarele 12 luni vor avea nevoie de mai puțin spaţiu de birouri, 61% dintre firme își acoperă necesarul de birouri cu spaţiile deja contractate, în timp ce 9% dintre firme preconizează că vor avea nevoie de spaţiu suplimentar.

Mădălina Cojocaru, Partner Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „Companiile vor continua să practice un mix între munca de la birou și munca de acasă dintr-o serie de motive, precum dorința unora dintre companii de a testa eficacitatea muncii de acasă pe un interval mai lung de timp sau atitudinea mai prudentă a unor angajați, care vor să evite pe cât posibil locurile aglomerate, precum mijloacele de transport în comun. Cel mai important aspect este însă legat de faptul că, la o densitate medie de circa 10 mp / angajat, cât era standardul în piața locală înainte de pandemie, este imposibilă revenirea la birou cu toți angajații cu respectarea normelor de distanțare recomandate. Astfel, considerăm că acest procent de 40% este aproape de capacitatea maximă a spaţiilor de birouri deja închiriate în contextul actual, reconfirmând necesitatea sediilor de birouri și chiar potențialul de redimensionare a acestora prin preluarea unor spaţii suplimentare.”

Stocul de birouri moderne din București și Cluj se ridică la aproape 3,5 milioane de metri pătrați, găzduind peste 300.000 de angajați din domenii diverse, precum IT, telecom, servicii financiare (bănci – asigurări), servicii profesionale (avocați – consultanți), media, etc.

De unde și-au desfășurat și își vor desfășură activitatea angajații din clădirile de birouri din București și Cluj

În timpul stării de urgenţă                                                   După ridicarea stării de urgenţă

Sursa: Cushman & Wakefield Echinox

Când își vor relua activitatea la birou cu cea mai mare parte a angajaților companiile din București și Cluj

Sursa: Cushman & Wakefield Echinox

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Economic
SAV-COM Suceava
MOPAN Suceava
FACOS Suceava
Edofier Fier Forjat
Castiga premii zilnice cu factura electronica din contul E.ON Myline
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava