Variantele de Ocolire, o istorie tragică pentru România. Ce riscuri există în lipsa unui plan național?
Variantele de Ocolire au revenit din nou în atenția CNAIR și a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Din postările publice ale celor două instituții observăm o atenție suplimentară care se manifestă pentru aceste profiluri de drumuri.
În limbaj tehnic, un drum de centură este un drum public care ocolește o localitate, destinat circulației de tranzit și o variantă de ocolire adaugă acestei definiții posibilitatea întâlnirii cu un profil de drum superior (autostradă, drum expres etc.)
Variantele de Ocolire, o usturătoare lecție de ineficiență și dezinteres
Deși a existat un interes pre-aderare din partea României de a veni cu soluții pentru aceste tipuri de drum, ele au devenit în timp o usturătoare lecție de ineficiență și dezinteres, atât din partea statului cât și din partea antreprenorilor.
VO Tecuci care a intrat recent în vizorul și atenția presei prin mobilizarea anunțată de ministrul Transporturilor și Infrastruturii, Sorin Grindeanu, era un proiect declarat prioritar pentru CNAIR încă din 2005. Astfel, Tecuciul fusese introdus de vechiul CNADNR, actualul CNAIR, în rândul localităţilor prioritare pentru finanţarea întregii investiţii.
Demersurile autorităților publice locale, încă din anul 2005, s-au materializat abia în 2009 (Hotărârea de Guvern nr. 990/16.09.2009) când printr-un act normativ s-au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru VO Tecuci. Ulterior, prin Hotărârea de Guvern nr. 347/ 24.04.2012, au fost demarate și procedurile de expropriere. Să nu uităm nici de VO Mihăilești.
Variantele de Ocolire, proiecte destinate a creşte mobilitatea populaţiei, bunurilor şi serviciilor
Continuarea aici: https://grupinfrastructura.ro/variantele-de-ocolire-o-istorie-tragica-pentru-romania-ce-riscuri-exista-in-lipsa-unui-plan-national/