Administratorul ceainăriei Sakura din Suceava, mulțumit de angajatele sale, în general de studente
Liliana Nestor, administrator al ceainăriei Sakura din Suceava, se declară mulțumită de angajatele sale, fiind vorba în general de studente. De profesie matematician, ea a afirmat, la Radio Top: „Mă descurc bine cu personalul și sînt foarte mulțumită. Personalul de care m-am bucurat în ultimul timp este format din fete, în majoritate studente, care înțeleg, au o anumită maturitate, și dacă nu au înțeles am avut grijă ca prin discuțiile pe care le-am avut cu ele să le fac să înțeleagă. Ceainăria este pentru clienți o stare, iar pentru ele o lecție de viață. O tînără de la mine a terminat Facultatea și a devenit profesor de limba și literatura română. A reușit la examenul de titularizare și va fi suplinitor. A lucrat aproximativ doi ani la Sakura. Sakura este o lecție, fiindcă înveți să vorbești cu tot felul de oameni, de sus pînă jos, cu copii, cu adulți, cu profesori, cu medici, cu persoane care lucrează în Ministerul Justiției, în Ministerul de Interne. E o școală a vieții extrem de importantă”. Liliana Nestor a completat: „Din păcate, în HoReCa nu mai lucrează persoane cărora să le placă să fie ospătari. Nu mai avem meseria de ospătar pentru care să fim instruiți și care să meargă pînă la capăt. Nu prea mai iese nimeni la pensie din domeniul HoReCa. Asta nu înseamnă că e bine, pentru că regulile astea sînt făcute tocmai ca să ne asigure nouă un confort, celor care intrăm în astfel de localuri. Ospătăria e privită doar ca o stație între două trenuri, fie că ai nevoie să te întreții, fie că ai nevoie de un serviciu pentru cîteva luni. Și-atunci, și calitatea serviciilor și resursele pe care sînt dispuși oamenii să le ofere cînd lucrează ca ospătari sînt limitate. Or, cîștigurile sînt bune”.