Concert pascal
MOPAN Suceava

Congresul Național de Drumuri și Poduri, organizat la Iași în perioada 19-22 septembrie, și-a închis oficial porțile. Timp de patru zile, participanții au dezbătut subiecte de interes pentru infrastructura rutieră, cu prezentări de lucrări științifice, expoziții și vizite tematice, în acord cu cele mai noi tehnologii apărute la nivel internațional. Totodată, lucrările Congresului se doresc o bună bază teoretică și de lucru pentru elaborarea politicilor de transporturi, ele constituind și un mesaj demn de luat în seamă de decidenții politico-administrativi.

Prezentările de lucrări s-au încheiat cu draft de rezoluție ce urmează a fi analizat de participanții de la Iași, în vederea elaborării unei forme finale a acesteia, ca bază de lucru atât pentru specialiști, cât și pentru a fi înaintată partenerilor și forurilor direct interesate de la nivel central. „Este o cutumă a acestei manifestări de tradiție ca la finalul dezbaterilor să sedimentăm o serie de idei strategice, care vor sta la baza rezoluției Congresului”, a declarat conf. dr. ing. Valentin ANTON, președintele APDP România și președintele Comitetului de organizare a Congresului Național de Drumuri și Poduri, nu înainte de a mulțumi gazdelor de la Iași pentru efortul organizatoric depus atât pe perioada lucrărilor, cât și în cea premergătoare evenimentului.

Printre ideile structurate la finalul Congresului, menționăm:

  • Îmbunătățirea activității de gestionare a drumurilor publice, printr-o administrare performantă, pe baza celor mai noi tehnologii în domeniu;
  • Evaluarea rețelei de drumuri din România, în vederea îmbunătățirii acesteia, cu prezervarea patrimoniului reprezentat de rețeaua de drumuri și dezvoltarea acesteia în mod sustenabil;
  • Extinderea sistemului de evaluare a calității lucrărilor de drumuri, prin analizarea, în paralel, a compoziției mixturilor asfaltice și a caracteristicilor tehnice, bazată pe criterii clare de performanță;
  • Demararea unui program național de cercetare rutieră, pentru elaborarea unor strategii clare în domeniu;
  • Promovarea de acțiuni privind dezvoltarea unor drumuri inteligente, care să vină în întâmpinarea vehiculelor inteligente;
  • Efectuarea unor acțiuni eficiente de control al traficului rutier, atât din punct de vedere al valorilor de trafic, dar mai ales al agresiunii vehiculelor grele exercitate asupra rețelei de drumuri;
  • Utilizarea liberă a datelor din recensămintele de trafic realizate la nivel național, atât pentru programele de modernizare a rețelei rutiere, cât și în scop educațional;
  • Realizarea unui sistem de management al traficului la nivel național;
  • Revizuirea și implementarea unui sistem de gestionare a traficului greu adoptat deja la nivel internațional, prin stabilirea unor intervale de interzicere a traficului greu pe rețeaua de drumuri naționale și prin transbordarea containerelor pe calea ferată
  • Crearea unui corp tehnic consultativ la nivel ministerial și crearea unui „observator economic” al drumurilor;
  • Experimentarea structurilor rutiere durabile.

Nu în ultimul rând, la finalul dezbaterilor s-a vorbit și despre proiectul Autostrăzii A8 – Ungheni-Iași-Târgu Mureș, pentru care s-a propus construirea pe bază de structuri durabile, care ar reduce considerabil costurile.

Vizită de lucru pe DN 28B, Târgu-Frumos – Botoșani

Congresul de la Iași s-a încheiat sâmbătă, 22 septembrie, cu o vizită tehnică organizată pe DN 28B, pe tronsonul Târgu Frumos – Botoșani, ce urmează a fi reabilitat în perioada următoare.

Este vorba despre 71,5 km de drum național, care va fi configurat la o lățime de 9 m, cu o lățime efectivă a căii de rulare de 7 m și acostamente de 1m.

Pe tot traseul se vor regăsi 9 poduri, dintre care 8 actuale, ce vor fi reabilitate, ultimul urmând a fi nou construit, cu o lățime de 10m. „Vorbim despre un proiect important de infrastructură, de legătură cu zona de nord a regiunii, în valoare totală de aproximativ 81milioane de euro. Procedurile pe proiect sunt avansate, momentan fiind analizate deja ofertele tehnice, urmând ca în cel mai scurt timp să iasă evaluarea financiară și atribuirea contractului, astfel încât în primăvara anului viitor, în perioada aprilie-mai, să putem demara lucrările”, a precizat Ovidiu Mugurel Laicu, directorul general regional al DRDP Iași și vicepreședinte al Comitetului de Organizare al Congresului Național de Drumuri și Poduri.

Reamintim, Congresul Național de Drumuri și Poduri s-a desfășurat în perioada 19-22 septembrie la Iași, în organizarea Asociației Profesionale de Drumuri și Poduri (APDP) din România. Aflată la a XV-a ediție, manifestarea a reunit peste 500 de delegați și invitați din țară și din străinătate (Republica Moldova, Polonia și Bulgaria), desfășurându-se sub egida „Un pas pentru drumuri sustenabile”. În ceea ce privește următoarea ediție a Congresului, în cadrul dezbaterilor de la Iași s-a căzut conturat ideea ca Timișoara să fie gazda viitoarei reuniuni, o decizie în acest sens urmând a fi luată de forurile competente ale APDP România.

Mai multe informații și imagini de la Congresul Național de Drumuri și Poduri de la Iași, pe

 http://www.congresapdpromania.ro/,

http://www.apdpmoldova.ro/,

 https://www.facebook.com/DRDPIS/

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Administraţie
SAV-COM Suceava
MOPAN Suceava
FACOS Suceava
Edofier Fier Forjat
Castiga premii zilnice cu factura electronica din contul E.ON Myline
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava