Mai multe asociații din industria lemnului solicită Guvernului să suspende o Ordonanță de Urgență despre care afirmă că blochează activitatea admnistratiei silvice si a sectorului de exploatare a lemnului. Printre asociațiile care solicită suspendarea acestei OUG se numără și Asociația Forestieră Bucovina.
Vă prezentăm în continuare comunicatul de presă trimis redacției cu privire la protestul față de această ordonanță:

Comunicat de presă: Industria lemnului, cu 3,5% din PIB, 200 milioane euro investiţii anuale şi peste 300.000 angajaţi în mod direct şi indirect, este ameninţată de ordonanţe făcute pe picior. Un film care se repetă: România îşi subminează propria economie, lovind în una din ultimele ramuri productive din ţară. Cum se reuşim această performanţă?
Sectorul silvic şi industria lemnului, una dintre ramurile încă productive a ţării, are, potrivit unui studiu recent publicat de PwC, o pondere de 3,5% la formarea PIB, contribuie cu 1,7 miliarde euro la bugetul de stat, atunci când sunt luate în calcul efectele directe şi indirecte asupra economiei şi asigură 128.000 de locuri de muncă în mod direct, iar alte 186.000 indirect, în sectoare conexe. În plus, această ramură a economiei contribuie la ocuparea forţei de muncă în zonele mai puţin dezvoltate, prin crearea de unităţi de producţie.
Funcţionarea acest sector complex este însă înţeleasă în mod greşit, nu doar de publicul larg şi de unele organizaţii non-profit ci, din păcate, şi de factorii decizionali.
Iată cum, în toamna acestui an se elaborează în viteză ordonanţa nr. 51/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 171/2010 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice. Aparent un lucru bun, însă la o privire atentă şi profesionistă – un total război declarat propriei economii.
De ce este greşită această ordonanţă?

Aprobarea prin ordonanţă de urgenţă a modificării legii contravenţiilor silvice, într-o formă excesivă, cu multe formulări lipsite de claritate şi predictibilitate în aplicare (a se vedea comentarii pe text aici), a stârnit o stare de revoltă generală în sector.
Textul ordonanţei are numeroase vulnerabilităţi: în lipsa oricărei toleranțe de măsurare, orice transport de masă lemnoasă poate fi confiscat împreuna cu mijlocul de transport; orice receptie de masa lemnoasa ,normala intre un furnizor  si un beneficiar, este sanctionabila; in cazul personalului  silvic, exercitarea  atributiilor de serviciu, de inventariere si marcare a masei lemnoase, este sanctionabila prin prevederi interpretabile; orice vatamare a arborilor in procesul de exploatare a lemnului, este sanctionabila prin excluderea prejudiciilor inevitabile in procesul de exploatare a lemnului; practic penalitate excesivă  si blocaj al activitatilor curente in administrarea  padurilor, exploatarile forestiere ,prelucrarea primara a lemnului ,  transportul masei lemnoase.
Un exemplu de absurditate a noii ordonanțe: mijloacele de transport care au folosit la săvârșirea contravenției vor fi confiscate. Prin urmare, în speţa garniturii de tren de 38 vagoane “interceptată” în vamă la Braşov, după ce a confiscat masa lemnoasă importată cu documente legale din Ucraina,  autoritățile ar fi trebuit  să confiște și trenul. Ori nu cumva controlul ar trebui făcut la pădure? De ce ameninţăm transportatorii?
Efectele acestei ordonanțe: practic blocarea  activitații admnistratiei silvice  si a sectorului de exploatare a lemnului, cu consecințe  de blocare a aprovizionării intregii industrii a lemnului cu resursă  si blocarea aprovizionării populației cu lemn de foc. Blocajul deja se manifestă datorită crizei artificiale  a licitatiilor de masă lemnoasă din primăvara anului 2016, prevederilor confuze ale noului regulament de vanzare a masei  lemnoase , suprareglementării si supracontrolului din această  ramură economică.

Mai multe organizaţii de profil solicită Guvernului să suspende această ordonanţă şi Parlamentului să respingă proiectul de lege de aprobare a  ordonanţei şi să organizeze o dezbatere parlamentară pe aceste teme.
Modificarea legii contraventiilor prin ordonanţă de urgenţa este un demers strict de imagine al politicului. Unde este caracterul de urgenţă? Care este situaţia excepţională? Administrarea pădurilor, sectorul de exploatare şi prelucrare a lemnului sunt victime colaterale.
Federația Proprietarilor de Păduri din România – Nostra Silva ,Asociaţia Administratorilor de Păduri, Confederaţia Consilva, Societatea Progresul Silvic, Asociaţia Firmelor de Proiectare în Silvicultură, Asociaţia Profesională a Prestatorilor de Servicii în Silvicultură din România APPSS-RO, Asociaţia Forestieră Bucovina cer repunerea în dezbatere publică a pachetului de măsuri privind tăierile ilegale.
Acest subiect dar şi intrigile din sectorul silvic şi industria de prelucrare a lemnului vor fi abordate, luni, 10 octombrie începând  cu orele 14:00, în cadrul unei conferinţe de presă, la Sala de conferințe a Hotelului Ambasador – etaj 12, Bd Magheru nr 8-10, Bucureşti

Asociațiile din industria lemnului acuză intrigile din sectorul silvic, dar și că România îşi sabotează propria economie, 7.4 out of 10 based on 7 ratings
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.4/10 (7 votes cast)
Economic
Padurea de maine
REVINE Suceava
Karls Jobs 2018
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava