Concert pascal
MOPAN Suceava

Organizația nonguvernamentală Asociația Școlară Suceveană pentru Educație și Dezvoltare – ASEED desfășoară în perioada 3 decembrie 2014 – 10 decembrie 2014 o campanie de conștientizare cu titlul „Ura este viciul sufletelor meschine”. Această campanie este o activitate prevăzută în proiectul cu titlul Transparență și calitate în administrația publică prin social media, proiect finanțat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România. Beneficiarul proiectului este organizația Asistență și Programe pentru Dezvoltare Durabilă – Agenda 21 (APDD – Agenda 21), iar ASSED Suceava este partener local alături de: Prefectura Suceava, Consiliul Județean Suceava, Primăria Gura Humorului și AJOFM Suceava.

Proiectul susţine schimbările democratice, modernizarea administraţiei publice şi consolidarea bunei guvernări în România, prin implicarea societăţii civile în acest proces.

Obiectivul general este creşterea rolului societăţii civile în promovarea principiilor bunei guvernări şi ale participării cetăţenilor la procesul de elaborare a politicilor la nivel local.

Rezultatele așteptate se referă la promovarea cetățeniei active, la creșterea rolului de advocacy și wachdog  a ONG-urilor, la dezvoltarea de parteneriate cu instituții/autorități publice,  la promovarea campaniei No Hate Speech .

Soluția propusă prin proiect se referă la extinderea în  administrația publică a rețelelor social media ca instrumente menite să asigure transparența instituțiilor publice, creșterea gradului de informare și implicare a cetățenilor la procesele decizionale, calitatea sporită a serviciilor.

În lunile septembrie și octombrie, un număr de 6 voluntari ai ASSED,  au contribuit la realizarea unui raport de cercetare prin intervievarea unui număr de 360 persoane (cetățeni și funcționari publici din Suceava) și interpretarea rezultatelor.

Un obiectiv important al proiectului este promovarea campaniei Consiliului Europei – NO HATE SPEECH movement.

Derulată în contextul mai larg al înregistrării în mod continuu, în ultimii ani,  a unor situații de violare  a drepturilor fundamentale ale omului, care se manifestă prin atacuri verbale și fizice asupra grupurilor minoritare, a imigranților sau asupra organizațiilor ce apără drepturile omului în Europa, campania își propune să conștientizeze publicul larg asupra consecințelor discursului instigator la ură care  se asociază  cu fenomene precum: intoleranţa, discriminarea, excluziunea socială și incită la propagarea unor stereotipuri negative la adresa unor persoane sau grupuri de persoane. Pentru a  contracara aceste  aspecte, EEA si Norway Grants și-au alăturat forțele Consiliului Europei pentru a sprijini Mișcarea NO Hate Speech (campanie împotriva discursului instigator la ură), inițiată de CoE. Discursul instigator la ură reprezintă și o prioritate transversală a Fondului ONG în România, finanțat prin Granturile EEA, în cadrul căruia se implementează proiectul ”Transparență și calitate în administrația publică prin social media.”

Voluntarii proiectului au participat la o activitate de formare a cărei tematică vizează organizarea campaniei de conștientizare privind discursul discriminator și efectele acestuia. Au elaborat materialele necesare derulării campaniei ce vor contribui la creșterea gradului de conștientizare asupra problemelor legate de discursul instigator la ură prin multiplicarea informațiilor către beneficiarii direcți și indirecți cu care vor intra în contact în cadrul proiectului. Ziua de 10 decembrie, Ziua Internațională a Drepturilor Omului, va fi consacrată promovării campaniei în spațiul public. Funcționarii publici și voluntarii implicați în proiect vor purta stickere promovând mesajul către beneficiarii cu care interacționează.

Descrierea campaniei

Titlul campaniei la nivel internaţional: „No Hate Speech”

Titlul campaniei la nivel naţional: „Intoleranţa te afectează şi pe tine!”

Titlul campaniei la nivel local: „Ura este viciul sufletelor meschine”

Scopul campaniei este facilitarea accesului la informaţii privind drepturile fundamentale ale omului versus ură și discriminare, în orice formă s-ar manifesta ea (de sex, de gen, de apartenenţă etnică, religioasă, de mediu al provenienţei, de stare a sănătăţii fizice sau mentale etc.) către cetățeni.

Obiective general:

Reducerea nivelului de acceptare a discursului discriminator on-line şi off-line.

Obiective specifice:

O1. Promovarea valorilor europene în rândul membrilor grupului ţintă;

O2. Creşterea interesului tinerilor și adulților pentru promovarea şi protecţia drepturilor omului;

O3. Facilitarea accesului la informaţii legate de instituţiile care au ca scop protejarea valorilor umane şi drepturilor fundamentale ale omului.

Activitățile campaniei sunt împărțite astfel:

1. Campania de conștientizare în mediul școlar                                                                                              

Activitatea se desfăşoară „acasă” la şcolile înscrise în proiect. Fiecare şcoală va uza de voluntarii proprii care vor prezenta elevilor din şcoala respectivă materialele specifice campaniei de informare şi conştientizare. Activitatea poate fi formală, informală sau nonformală, funcţie de specificul şcolii, a particularităţilor colectivelor de elevi, a tipului de discriminare identificat sau ales spre dezbatere de către elevi.

Realizarea produsului – concurs

Fiecare colectiv de elevi implicat în campanie este provocat să participe la un concurs care va presupune realizarea unei reprezentări grafice (desen, afiş, panou etc.)  precum şi la generarea unui mesaj specific campaniei.

Reprezentarea grafică cea mai reprezentativă  şi mesajul cel mai grăitor pentru tema campaniei vor fi premiate.

Reprezentarea grafică şi mesajul câştigător vor face subiectul unui panou informativ care va fi expus în zone cu trafic ridicat pentru a informa, atenționa şi sensibiliza şi alţi actori ai dialogului on-line şi off-line cu scopul reducerii urii şi a discriminării.

2. Campania de conștientizare la nivelul instituțiilor publice partenere

Instituțiile publice pot organiza propriile activități. Instituția Prefectului și AJOFM au subscris demersului ASSED și vor mediatiza campania, iar pe data de 10 decembrie angajații instituțiilor partenere vor purta stikere.

Pentru informații oficiale despre granturile SEE și norvegiene accesați www.eeagrants.org

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Educaţie
SAV-COM Suceava
MOPAN Suceava
FACOS Suceava
Edofier Fier Forjat
Castiga premii zilnice cu factura electronica din contul E.ON Myline
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava