MOPAN Suceava
  • SROI (Social Return on Investment) cuantifică beneficiile sociale, economice și de mediu ale proiectelor, transformându-le în valori monetare.
  • Instrumentul a fost adaptat de Fundația Progress pe parcursul a 7 ani de experiență în măsurarea și raportarea impactului social.
  • Companiile care doresc să raporteze eficiența investițiilor lor sociale pot accesa începând de astăzi serviciile de consultanță și analiză SROI oferite de Fundația Progress.

Fundația Progress anunță lansarea unui instrument pentru măsurarea impactului social al investițiilor în comunitate: SROI (Social Return on Investment). Acesta este destinat companiilor care doresc să evalueze și să raporteze eficiența investițiilor lor sociale într-un mod sistematic și riguros.

În contextul noii directive a Comisiei Europene privind raportarea de sustenabilitate corporativă (CSRD), companiile care îndeplinesc două din trei criterii – cifră de afaceri netă de peste 40 milioane euro, active de peste 20 milioane euro și 250 de angajați în medie pe parcursul exercițiului financiar – sunt obligate să facă raportări non-financiare începând din 2024. Aceste raportări cuprind mai mult de 1000 de tipuri de date din domeniile mediu, social și guvernanță. În domeniul social, sunt incluse peste 430 de tipuri de date, variind de la politici interne referitoare la forța de muncă până la impactul comunitar al activităților companiei.

Fundația Progress a adaptat pentru România instrumentul SROI (Rentabilitatea SOCIALĂ a Investiției) pe parcursul a 7 ani de măsurare și raportare a impactului social, acumulând o vastă experiență și expertiză în acest domeniu. Analiza SROI cuantifică beneficiile sociale, economice și de mediu ale proiectelor, transformându-le în valori monetare. Acest cadru metodologic atribuie o valoare în bani beneficiilor sociale, economice și de mediu create de o organizație, bazându-se pe analiza cost-beneficiu. Se evaluează astfel măsura în care investițiile cu impact social sunt eficiente din punct de vedere economic, oferind companiilor un raport clar între costuri și impactul generat, facilitând o comunicare eficientă cu stakeholderii.

„Există o cerere tot mai mare pentru mai multă transparență în ceea ce privește raportarea non-financiară din partea consiliilor de administrație, a investitorilor, a societății civile și a organismelor de reglementare. A comunica faptul că ai investit o anumită sumă de bani în proiecte sociale, educaționale sau de mediu aduce cu sine și responsabilitatea față de rezultatele obținute. A spune care este impactul generat de suma investită, a evalua starea inițială și finală a beneficiarilor implicați, a evalua unde a fost cea mai eficientă intervenție denotă GRIJĂ, atât pentru finanțele companiei, cât și pentru comunitățile pe care le sprijină companiile.”, a declarat Dr. Camelia Crișan, Director Executiv al Fundației Progress.

SROI pune accentul pe valoarea creată, traducând beneficiile aduse comunității în valoare financiară. Spre deosebire de ROI (Rentabilitatea Investiției), SROI ia în calcul beneficiile aduse comunității și le traduce în valoare financiară. Prin urmare, permite calcularea unui raport care pune în balanță costurile și rezultatele obținute; de exemplu, un raport de 1:2 arată că pentru fiecare unitate monetară investită, valoarea socială creată este de două unități.

„Fundația Progress evaluează toate intervențiile pe care le face folosind SROI. Avem proiecte cu grad mic de maturitate unde raportul SROI este de 1:1,85 lei, dar și proiecte mature unde SROI este de 1:7,96 lei. Ceea ce înseamnă că la fiecare leu investit, impactul este de aproximativ 2 lei, respectiv 8 lei. În acest fel, noi știm dacă activitățile propuse sunt eficiente în raport cu nevoile grupurilor țintă, iar partenerii noștri au un ordin de mărime al impactului asupra societății pe care-l exercită dincolo de business-ul lor de bază. Acest gen de raportare vine ca răspuns la cerințele de dublă materialitate pe care noua directivă privind raportarea non-financiară le cere de la companii, mai ales în ceea ce privește dimensiunea socială.”, continuă Dr. Camelia Crișan.

Fundația Progress oferă servicii de consultanță și analiză SROI companiilor care doresc să raporteze eficiența investițiilor lor sociale. Aceasta ajută organizațiile să înțeleagă și să maximizeze impactul social al proiectelor lor, oferind un instrument esențial pentru planificarea strategică și evaluarea pe termen lung a inițiativelor.

Pentru mai multe informații despre instrumentul SROI și despre activitatea Fundației Progress, vă rugăm să vizitați site-ul www.progressfoundation.ro.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Economic
SAV-COM Suceava
MOPAN Suceava
FACOS Suceava
Edofier Fier Forjat
Castiga premii zilnice cu factura electronica din contul E.ON Myline
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava