Instruire privind organizarea alegerilor locale
Prefectul judeţului Suceava, Sorin Popescu, i-a convocat în cursul zilei de vineri pe primarii şi secretarii din cele 114 localităţi ale judeţului, în vederea pregătirii organizării alegerilor locale din 10 iunie 2012. În cadrul şedinţei, a fost prezentată legislaţia în baza căreia vor avea loc alegerile locale din acest an, aceasta fiind publicată pe site-ul Instituţiei Prefectului – Judeţul Suceava, unde poate fi accesată de orice persoană interesată.
În cadrul întâlnirii, prefectul judeţului Suceava a prezentat principalele sarcini ce revin autorităţilor locale, referitor la dotarea şi amenajarea sediilor birourilor electorale de circumscripţie, la actualizarea listelor electorale permanente, acţiune ce se realizează împreună cu Serviciul Public Comunitar Judeţean de Evidenţă a Persoanelor Suceava şi Biroul Judeţean de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor Suceava, până cel mai târziu în data de 30 aprilie.
Prefectul le-a solicitat primarilor să identifice din timp persoanele care se bucură de prestigiu în faţa locuitorilor pentru a fi desemnaţi preşedinţi şi locţiitori ai birourilor electorale ale secţiilor de votare. „Având în vedere necesitatea asigurării transparenţei cheltuielilor efectuate, prin dispoziţiile HG 142/2012 privind cheltuielile necesare pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012, atragem atenţia autorităţilor administraţiei publice locale că au obligaţia să comunice Autorităţii Electorale Permanente situaţia fondurilor prevăzute în bugetul local pentru organizarea procesului electoral, respectiv cheltuielile efectuate, separat pe cheltuieli de personal, cheltuieli materiale şi cheltuieli de capital”, a declarat prefectul. El a precizat că până în momentul de faţă, judeţul Suceava este în grafic cu organizarea alegerilor locale din 10 iunie 2012.