Doi elevi de la „Petru Rareş” au participat la Intel International Science and Engineering Fair
Doi elevi de la Colegiul Naţional „Petru Rareş” din Suceava au reprezentat inventica suceveană la Intel International Science and Engineering Fair 2012, recunoscută ca fiind cea mai mare competiţie în domeniul inventicii pentru tinerii din toată lumea. Cei doi sunt Tudor PĂTULEANU, din clasa a 12-a, şi Vlad Daniel PAVEL, din clasa a10-a. Concursul s-a derulat la Pittsburgh, Pennsylvania, SUA, în a 2-a parte a lunii mai. România a avut în concurs trei echipe finaliste: un participant din Râmnicu-Vâlcea, o echipă din Bucureşti (aceste echipe nefiind la prima participare la prestigioasa competiţie) şi echipa din Suceava. „A fost un prilej deosebit pentru elevii Colegiului Naţional Petru Rareş Suceava de a se confrunta nu numai cu juriul competiţiei internaţionale, dar şi cu alţi tineri, cu modul acestora de a se raporta la ceea ce poate fi, sau chiar este, NOU în multe domenii de interes – ştiinţific, tehnic, medical etc. Dat fiind ritmul fără precedent al descoperirilor actuale, care a făcut ca mai mult de 95 % din cunoştinţele omenirii să fi fost acumulate în ultimii 50 de ani, activitatea inovatoare, este pe de o parte extrem de actuală şi pe de altă parte foarte riscantă, pentru că de fiecare dată când un produs nou este creat, prima întrebare este aceea a veridicităţii noutăţii sale”, a declarat prof. Anca Greculeac, director adjunct al Colegiului Naţional Petru Rareş Suceava.
Lucrarea cu care au participat elevii suceveni la concurs, la secţiunea “Computer science” şi cu care au intrat la barajul pentru premii, s-a numit I.E.P. – Interactive Educational Platform şi reprezintă o combinaţie de elemente soft şi hard, care poate reprezenta soluţii posibile pentru:
Personalizarea procesului de învăţare pentru orice vârstă, orice experienţă, orice tip de inteligenţă, prin flexibilizarea raporturilor conţinut / format / competenţe dobândite / tip de instituţie formatoare,
Eficientizarea fluxurilor informative / formative
„Reeditarea” cadrului învăţării / experimentării iniţiale, în funcţie de nevoia resimţită
Securizarea, în caz de nevoie, a informaţiei.
Elementele soft au fost reprezentate de un soft în C# şi o platformă web, care este în fapt un format, ce poate prinde substanţă prin asumarea ei de către o instituţie – unitate de învăţământ, spital, bancă, unitate militară, ONG etc. Platforma devine, prin utilizare, un spaţiu virtual de lucru şi de învăţare.
Elementele de hard au fost reprezentate de o tablă / tabletă interactivă, ce au alt sistem de transmitere a informaţiilor către PC, comparativ cu cele existente pe piaţă, dar şi de către un pix digital, posibil a fi folosit în orice proces de înregistrare a scrisului de mănă, chiar în timpul realizării lui. Pixul digital a fost iniţial conceput de către o echipă formată din trei elevi: Tudor, Vlad, dar şi Adrian Mateoaia, din clasa a 11-a şi el membru al Clubului de inventică al Colegiului Naţional „Petru Rareş” din Suceava, care are din ce în ce mai mulţi membri valoroşi, de toate vârstele. Cei mai mici dintre ei sunt proaspăt „absolvenţi” ai Şcolii de inventică, din luna aprilie a acestui an. Coordonarea Clubului de inventică este realizată de către profesorii Narcisa Ştefănescu (informatică), Carmen Amorăriţei (fizică), respectiv Anca Greculeac (fizică), director adjunct al colegiului.