MOPAN Suceava

Conform sondajului de opinie realizat de INSCOP Research la comanda News.ro în noiembrie 2023, peste 90% dintre români declară se simt mândri că sunt români și doar un sfert ar fi de acord cu mutarea zilei naționale într-un anotimp mai călduros.

Vă prezentăm pe larg, în cele ce urmează, rezultatele primei părți din cercetarea sociologică, cu mențiunea că prezentarea grafică a sondajului poate fi descărcată la: https://www.inscop.ro/decembrie-2023-sondaj-de-opinie-inscop-research-realizat-la-comanda-news-ro-partea-i-ziua-nationala-si-mandria-de-a-fi-roman/

Metodologie: Sondajul de opinie a fost realizat de INSCOP Research la comanda News.ro. Datele au fost culese în perioada 20 – 27 noiembrie 2023. Metoda de cercetare: interviu prin intermediul chestionarului. Datele au fost culese prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eșantionului simplu, stratificat fiind de 1100 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%.

Remus Ștefureac – director INSCOP Research:  ”Datele comparative culese de INSCOP Research în 2013, respectiv în 2023 arată foarte clar că în ultimul deceniu, sentimentul patriotic al românilor s-a întărit semnficativ pentru toate categoriile socio-demografice. Ponderea cetățenilor care se declară mândri că sunt români a crescut în ultimii 10 ani cu 12%, ponderea celor care declară că arborează tricolorul de ziua națională a crescut cu 23%, iar atașamentul față de data de 1 decembrie rămâne solid în condițiile în care doar 26% ar dori mutarea zilei naționale într-un anotimp mai călduros (cu trei procente mai puțin decât în urmă 10 ani). Pentru marea majoritate a românilor (peste 90%), a fi român presupune să vorbești limba română și să ai cetățenie română”.

Mândria de a fi român

95% dintre românii declară că se simt mândri că sunt români (față de 83% în 2013), în timp ce 4,3% afirmă contrariul (comparativ cu 12,8% în 2013). 0,7% nu știu sau nu răspund la această întrebare (comparativ cu 4,2% în 2013).

Analiza socio-demografică: Nu se înregistrează diferențe semnificative pe categorii socio-demografice între respondenții care declară că se simt mândri că sunt români

Arborarea tricolorului de ziua națională

49,7% dintre români obișnuiesc să arboreze tricolorul acasă de ziua națională (față de 26,3% în 2013), în timp ce 49,9% declară că nu au acest obicei (față de 71,5% în 2013). 0,5% nu știu sau nu răspund la această întrebare (comparativ cu 2,2% în 2013).

Analiza socio-demografică: Persoanele cu studii primare, locuitorii regiunilor Sud Muntenia și Centru obișnuiesc să arboreze tricolorul acasă de ziua națională într-un procent mai ridicat decât alte categorii socio-demografice. Persoanele cu studii superioare și locuitorii din regiunea Sud Vest Oltenia declară că nu au un asemenea obicei într-o proporție semnificativ  mai ridicată decât media.

Mutarea zilei naționale într-un anotimp mai călduros

26,4% dintre români ar fi de acord cu mutarea zilei naționale într-un anotimp mai călduros (față de 29.6% în 2013). 69,7% nu ar fi de acord (față de 55.3% în 2013), iar 3,9 nu știu sau nu răspund (comparativ cu 15,1% în 2013).

Analiza socio-demografică: Persoanele cu studii primare și locuitorii regiunii Nord Vest ar fi de acord cu mutarea zilei naționale într-un anotimp mai călduros într-o proporție semnificativ mai ridicată decât media. Persoanele cu studii superioare, gulerele gri și persoanele cu venituri ridicate sunt categoriile socio-demografice în rândul cărora se înregistrează procentele cele mai ridicate de opozanți ai unei astfel de mutări.

Ce înseamnă a fi român?

În opinia 93,6% dintre respondenți, a fi român presupune să vorbești limba română, în timp ce 5,7% resping o asemenea idee iar 0,7% nu știu sau nu răspund.. A fi român înseamnă pentru 90,6%  dintre respondenți  să ai cetățenie română, în timp ce 8,7% sunt în dezacord cu afirmația prezentată iar 0,7% nu știu sau nu răspund. Să ai o familie cu rădăcini românești este o condiție pentru a fi a român pentru 77,2% dintre participanții la sondaj, în timp ce 21,5% își exprimă dezacordul cu această idee, iar 1,3% nu știu sau nu răspund. Pentru 64% dintre respondenți a fi român presupune să fii creștin ortodox. Resping o astfel de idee 34,8% iar 1,2% nu știu sau nu răspund la întrebare.

Analiza socio-demografică: Persoanele cu studii primare, gulerele albastre și locuitorii din regiunea Sud Est sunt de părere într-o proporție mai mare decât restul populației că a fi român presupune să vorbești limba română. Persoanele cu studii primare, locuitorii din regiunea Nord Est și persoanele cu venituri foarte mici sunt de părere că a fi român presupune să ai o familie cu rădăcini românești într-un procent semnificativ mai ridicat decât alte categorii socio-demografice. Proporții semnificativ mai ridicate decât media ale celor care consideră că a fi român înseamnă a fi creștin ortodox se înregistrează în rândul persoanelor cu studii primare, ale inactivilor pasivi și ale persoanelor cu venituri foarte reduse. Persoanele cu studii primare, locuitorii din regiunea Sud Muntenia și care locuiesc în urbanul mic sunt de părere mai mult decât alte categorii socio-demografice că a fi român înseamnă să ai cetățenie română.
––––––––––––––––––––––––––––––––-
INSCOP RESEARCH (www.inscop.ro) este o companie privată de cercetări sociale și marketing înființată în 2013. Specialiștii INSCOP Research au împreună o experiență de peste douăzeci de ani în activitățile de cercetare sociologică, comunicare publică, științe politice și activități academice. Astăzi, INSCOP Research este una dintre cele mai active și mai respectate instituții de cercetare a opiniei publice din România, o companie cu standarde etice riguroase, apreciată pentru calitatea și imparțialitatea produselor sale. Studiile realizate de INSCOP Research sunt citate în mii de articole în presa românească și internațională, în rapoarte oficiale naționale și internaționale, în evaluări de specialitate ale unor think-tank-uri românești și internaționale prestigioase sau în publicații academice. INSCOP Research oferă o gamă largă de servicii cantitative și calitative, analize statistice pentru clienți corporate, instituții internaționale sau organizații politice. Produsele INSCOP Research au la bază metodologii riguroase, echipe experimentate de culegere a datelor pe teren, telefonic sau online și experți  specializați în analiza complexă a datelor. INSCOP Research colaborează cu parteneri interni și internaționali cu reputație și competență demonstrate care asigură un înalt grad de acuratețe a rezultatelor cercetărilor. INSCOP Research și  Bullfinch Group din SUA au încheiat un parteneriat de colaborare prin intermediul căruia își oferă sprijin reciproc în efectuarea de studii sociologice în România, în alte țări din regiune și în Statele Unite ale Americii

Descarca prezentarea grafica a sondajului.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Social
SAV-COM Suceava
MOPAN Suceava
FACOS Suceava
Edofier Fier Forjat
Castiga premii zilnice cu factura electronica din contul E.ON Myline
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava