Sucevenii care au depus reclamaţii la Protecţia Consumatorului au primit despăgubiri de 150.000 de lei
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului a înregistrat în primul semestru al acestui an un număr de 730 de reclamaţii din partea sucevenilor nemulţumiţi de serviciile sau produsele achiziţionate. Potrivit unui raport al acestei instituţii, cele mai multe sesizări (486) au fost făcute de sucevenii nemulţumiţi de serviciile pe care le-au achiziţionat, în special telefonie fixă şi mobilă, furnizare de energie electrică şi servicii de creditare. Din cele 730 reclamaţii înregistrate, 445 au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, 258 s-au dovedit a fi neîntemeiate, iar 27 au fost redirecționate la alte instituții.
În raport prezentat de şefa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, Elena Oanea, se precizează că în urma cercetării reclamațiilor s-au acordat consumatorilor despăgubiri în valoare de 150.000 lei. Din această sumă, cele mai relevante valori sunt de 40.000 lei, sumă restituită reprezentând contravaloarea unui autoturism, 21.000 lei – contravaloarea comisioanelor sau dobânzilor percepute abuziv în cazul creditelor, 15.000 de lei – contravaloarea sumelor restituite în cazul unor aparate electrocasnice defecte care nu au putut realiza repararea sau înlocuirea produsului şi 6.500 de lei – contravaloarea abonamentului de telefonie pentru perioada în care s-a refuzat rezilierea contractului,etc. „Restul valorii se compune din sume mai mici reprezentând contravaloarea unor servicii(internet,cablu TV,etc.) neprestate și facturate ,sau contravaloarea unor bunuri nealimentare(baterii auto,încălțăminte) sau alimentare. În ce privește reclamațiile redirecționate la alte insituții este de remarcat că cele mai multe au vizat asociațiile de proprietari (21) cu privire la modul de calcul al energiei termice în blocurile în care sunt montate repartitoare de costuri. Având în vedere că asociațiile de proprietari nu sunt operatori economici, așa cum aceștia sunt definiți în legislația privind protecția consumatorilor, reclamațiile care le-au vizat au fost redirecționate către Primăria Suceava”, se mai arată în raport.