Concert pascal
MOPAN Suceava

Vicepreședintele PNL, deputatul de Suceava, Ioan Bălan, îi propune ministrului transporturilor, Cătălin Drulă, și directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutier, Mariana Ioniță, să modifice standardele de calitate privind execuția lucrărilor de modernizare/reabilitare a drumurilor naționale, astfel încât nivelul de înălțime al drumurilor reabilitate să nu mai afecteze locuitorii riverani. ”Începând cu anul 2020, volumul și ritmul lucrărilor de investiții în infrastructura de transporturi rutiere din România a înregistrat creșteri semnificative, România înregistrând cele importante investiții din ultimul deceniu. Cu toate acestea, pe lângă aspectele cantitative, atenția noastră trebuie să se îndrepte și asupra aspectelor calitative, cum ar fi: calitatea covoarelor asfaltice, structura de rezistență a drumurilor și podurilor, semnalizarea și marcajele rutiere etc. Din păcate, sub aspect calitativ, progresele sunt destul de modeste, pentru că se lucrează, în continuare, după standarde necorespunzătoare. Astfel, pentru a reduce unele costuri asociate lucrărilor, unii constructori caută și găsesc acele soluții tehnice care le oferă cea mai mare profitabilitate, dar care produc prejudicii locuințelor riverane drumurilor naționale. O astfel de situație se poate reflecta în modul în care sunt modernizate sau reabilitate unele drumuri naționale, prin suprapunerea succesivă de straturi de asfalt, ceea ce conduce la ridicarea nivelului drumurilor mult peste înălțimea curților locuințelor. Spre exemplu, pe unele secțiuni de drumuri naționale, nivelul stratului asfaltic a ajuns la nivelul superior al gardurilor gospodăriilor, ceea ce generează un puternic disconfort pentru oameni și chiar riscul de inundații”, a arătat Bălan în adresa înaintată către Ministerul Transporturilor și CNAIR. Totodată, Ioan Bălan vrea să știe ce soluții tehnice se au în vedere, astfel încât, calitatea covoarelor asfaltice să crească și să nu mai fie nevoie de lucrări de întreținere la mai puțin de 12 luni de la ultima reparație efectuată. ”Având în vedere faptul că scurgerile de tip canal deschis pe marginea drumurilor și acces cu pod către locuințe reprezintă o soluție învechită și deosebit de periculoasă pentru circulația pe drumurile publice, vă rog să precizați dacă aveți în intenție să modificați, pentru viitoarele lucrări de infrastructură, acest tip de soluție tehnică”, a mai solicitat deputatul PNL de Suceava.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Politic
SAV-COM Suceava
MOPAN Suceava
FACOS Suceava
Edofier Fier Forjat
Castiga premii zilnice cu factura electronica din contul E.ON Myline
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava