Galerie foto37 poze în acest set

Centura municipiului Rădăuți va fi gata vara viitoare deși termenul de finalizare, conform contractului, este luna iunie 2021. Este convingerea primarului Nistor Tătar care în urma vizitelor pe șantier a constatat că ritmul lucrărilor de mare complexitate este unul foarte alert. Și asta grație constructorului, firma băcăuană UMB Spedition, care este unul foarte serios și determinat. ”Vara viitoare va fi gata centura. Lucrările se desfășoară în condiții foarte bune. Sunt tronsoane unde deja s-a turnat asfaltul”, a declarat Nistor Tătar, în cadrul unei conferințe de presă. Vizita în teren a confirmat cele spuse de primarul de Rădăuți. Pe toate cele patru tronsoane care însumează 16,57 kilometri era agitație și se lucra de zor. Construcția șoselei de centură a Rădăuților a început în iunie 2018. Pentru această investiție, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a alocat suma de 100.776.226 lei (fără TVA).

Iată datele tehnice complete despre Centura municipiului Rădăuți.

Amplasamentul este situat pe teritoriul administrativ al județului Suceava, pe raza a patru unități administrativ-teritoriale, respectiv Rădăuți, Volovăț, Horodnic de Sus și Horodnic de Jos, fiind împărțit în patru sectoare.

Traseul în plan. Șoseaua de centură are o lungime de 16,579 km, împărțit în patru tronsoane, astfel: tronson 1 – cu o lungime de 5,417 km, tronson 2 – cu o lungime de 2,913 km, tronson 3 – cu o lungime de 4,696 km, tronson 4 – cu o lungime de 3,553 km.

Tronsonul R1, pleacă din DN 2H la km 0+000 după ce pătrunde în intravilanul municipiului Rădăuți. Traseul se îndreaptă spre pârâul Sucevița,pe care îl traversează pe un pod  la km 0+820, după care străbate o zonă de terenuri agricole.

La km 2+982 intersectează DJ 178 printr-un sens giratoriu, după care traversează pârâul Sucevița  pe un pod la km 3+423, străbate un teren agricol și ajunge într-un sens giratoriu la km 5+417 (intersecția cu DN 17 A). Acest tronson preia traficul de tranzit ce vine de pe DN 2, din direcția Suceava, ajunge în localitatea Marginea, de unde se împarte pe DN 2E (Vicov, Straja, Putna) sau DN 17 A (Sucevița, Moldovița, C-lung Moldovenesc, Iacobeni)

Tronsonul R2, pleacă din intersecția DN 17A la km 5+417, spre nord est, intersectează DC 46 (Rădăuți – Horodnic) într-un sens giratoriu, traversează Calea Ferată 515 Dornești – Nisipitul și DN 2H pe un pasaj de la km 8+044. Acest tronson preia traficul de pe DN 2H spre Gălănești, Vicov și în intersecția dintre DN 17A, DN 2E și DJ 209K, în localitatea Marginea.

Tronsonul R3, pleacă din sensul giratoriu al intersecției cu DN 2H de la km 8+8330 al tronsonului R2, traversează DJI178C la km 10+344 printr-un sens giratoriu și ajunge în sensul giratoriu la km 13+026 de la piciorul rampei pasajului peste DN 17A și calea ferată 515 Dornești – Nisipitul, la ieșirea din Rădăuți spre Dornești. Acest tronson preia traficul ridicat pe direcția Siret – Dornești – Câmpulung și Siret – Dornești – Vicov – Putna.

Tronsonul R4, pleacă din sensul giratoriu al intersecției cu DN 17A de la km 13+026, traversează DN 17A și calea ferată 515 Dornești – Nisipitul printr-un pasaj superior situat la km 13+341, parcurge terenuri din intravilanul municipiului Rădăuți și ajunge la km 16+579 (km 0+000 al Centurii Municipiului Rădăuți.

Intersecții. Există un număr de 7 intersecții la nivel, organizate ca intersecții giratorii  cu 4 sau 3 ramuri cu o lățime a căii inelare de 7,00 m, lățimea părții carosabile a intrării de 4 m și lățimea părții carosabile a ieșirii din girație de 4,50 m; se vor amenaja drumurile agricole ce intersectează Centura municipiului Rădăuți, drumurile laterale, intersecții, parcări, etc.

Structura rutieră. Dimensionată pentru sarcina de 11,5 tone, conform documentației depusă și vizată spre neschimbare;

Lucrări de poduri și pasaje. Au partea carosabilă de 7,80 m și trotuare 2 x 1,50 m.

– Pod km 0+820 peste râul Sucevița: L totală – 158,20m; podul va fi luminat;

– Pod km 3+325 peste râul Sucevița: L totală – 174,20 m; podul va fi luminat;

– Pod km 3+900 peste canal Toplița: L totală – 17,06 m;

– Pod km 5+610 peste canal Toplița: L totală – 17,06 m;

– Pod km 6+000 peste canal Toplița: L totală – 28,10m;

– Pasaj km 8+044 peste CF și DN2H: L totală – 59,22 m;

– Pod km 11+675 peste pârâul Temnic: L totală – 17,06 m;

– Pasaj km 13+341 peste CF și DN17A: L totală – 55,23 m;

– Pod km 14+160 peste pârâul Temnic: L totală – 22,06 m.

Lucrări pentru siguranța circulației. Semnalizarea pe verticală și orizontală și marcaje conform normelor în vigoare;

Șoseaua de centură va avea 16,579 kilometri și va fi prevăzută cu două benzi. Pentru această investiție, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a alocat suma de 100.776.226 lei (fără TVA).

Efecte ce vor rezulta prin realizarea obiectivului ”Centura Municipiului Rădăuți”

– îmbunătățirea condițiilor de transport pentru bunuri și persoane;

– o scădere a traficului de tranzit în interiorul orașului Rădăuți;

– determinarea creșterii volumului și a calității transportului, precum și satisfacerea mai bună a nevoilor de deplasare a cetățenilor;

– îmbunătățirea factorilor de mediu, în special pentru locuitorii din municipiul Rădăuți, prin diminuarea poluării cauzate de traficul de tranzit;

Centura municipiului Rădăuți prinde contur. Tătar: ”Vara viitoare va fi gata”, 10.0 out of 10 based on 2 ratings
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
Administraţie
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava