Targul de Toamna Produs in BUcovina 19-21 octombrie 2018

Deputatul PNL de Suceava, Ioan Balan, îi solicită ministrului transporturilor, Felix Stroe, să-i spună  ce investiții vor fi realizate în infrastructura feroviară din România, în condițiile în care fondurile alocate companiei CFR au fost diminuate. Ioan Balan i-a adresat o interpelare ministrului transporturilor, în care a arătat că prin rectificarea bugetară din luna septembrie 2017, bugetul de investiții al Ministerului Transporturilor a fost puternic diminuat, cu circa 6 miliarde de lei. El a mai precizat că de o rectificare negativă a fost afectat și bugetul Companiei Naționale CFR SA, astfel încât investițiile inițial programate la o valoare de 3 miliarde de lei au scăzut cu circa 1,878 miliarde de lei. Ioan Balan a atras atenția că aceste diminuări ale cheltuielilor de investiții afectează în mod direct, nu numai investițiile prioritare pentru reabilitarea căii ferate din România, dar și reabilitarea materialului rulant al CFR SA, precum și proiectele de reabilitare a stațiilor feroviare încă active. „Din păcate, chiar dumneavoastră ați constatat, personal, efectele lipsei de investiții, atunci când ați călătorit cu trenul până la Deva, iar întârzierea a fost una decentă, de circa 60 de minute. Și la fel de bine cunoașteți faptul că decizia dumneavoastră de a-l destitui pe directorul CFR SA nu rezolvă problema execuției slabe a investițiilor publice în infrastructura feroviară. Cunoașteți foarte bine că pentru cetățenii din Nord Estul României, călătoria cu trenul este extrem de importantă, chiar dacă infrastructura este veche. Mai mult călătoriile cu trenul sunt inacceptabil de lungi, iar întârzierile sunt foarte mari”, a declarat Ioan Balan. El consideră că toate acestea sunt rezultatul direct al lipsei de investiții în calea de rulare și în materialul rulant. „În județul Suceava au existat unele proiecte de reabilitare ale unor stații feroviare, însă doar o parte dintre acestea au beneficiat și de finanțarea adecvată, chiar dacă, arhitectonic vorbind, ele sunt părți importante ale patrimoniului național construit al României. Spre exemplu, gara din Burdujeni a fost reabilitată printr-un proiect al Regionale CFR Infrastructură și astăzi oferă condiții decente pentru călători. Din păcate acesta este un caz izolat în regiune, în vreme ce mare parte a stațiilor feroviare continuă să se degradeze și nu există o minimă speranță că vor exista alocări financiare pentru reabilitarea prioritară a acestora”, a afirmat deputatul PNL de Suceava.
Având în vedere toate aceste aspecte, el i-a cerut ministrului Felix Stroe să-i precizează care este valoarea investițiilor feroviară, indiferent de sursa lor de finanțare, programate pentru anul 2018 în regiunea de Nord-Est, pentru care este certitudinea execuției bugetare eficiente. Ioan Balan vrea să afle dacă astfel de investiții sunt programate și pentru județul Suceava. Balan i-a mai solicitat ministrului transporturilor să-i spună și care sunt stațiile feroviare de călători programate a fi reabilitate în anul 2018 în județul Suceava. Deputatul PNL i-a adresat rugămintea ministrului transporturilor să-i prezinte o situație cu evoluția vitezei pe calea ferată, în ultimii 30 de ani, pe relația Siret-Suceava-București, atât pentru transportul de marfă, cât și pentru transportul de călători. O ultimă solicitare face referire la măsurile măsurile urgente pe care ministrul transporturilor vrea să le impună la nivelul CFR SA, astfel încât să se ajungă la o scurtare a duratei călătoriei cu trenul și la eliminarea întârzierilor de zeci și sute de minute.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Politic
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Karls Jobs 2018
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava