Dumitru Mihalescul îi cere explicații ministrului transporturilor pentru neînceperea lucrărilor la drumul expres București – Siret
Deputatul PNL de Suceava, Dumitru Mihalescul, i-a solicitat explicații ministrului transporturilor, Lucian Șova, pentru neînceperea lucrărilor la drumul expres București – Bacău – Suceava, dar și la autostrada Iași – Târgu Mureș. Dumitru Mihalescul a precizat că deși au trecut mai mulți ani de la aprobarea Master Planului General pentru Transporturi, aproape nici unul dintre obiectivele prioritare cuprinse în acest document cadru nu a avansat de la stadiul de dorință. Mihalescul a precizat că în această categorie intră atât drumul expres București-Buzău-Focșani-Bacău-Suceava-Siret, cât și Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni, inclusiv variantele ocolitoare Târgu Neamț, Pașcani, Târgu Frumos, Iași.
„Mai mult decât atât, potrivit informațiilor apărute în spațiul public, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii intenționează să anuleze proiectul Autostrăzii A8 și să evalueze un nou traseu, care să lege Regiunea de Nord-Est de Transilvania”, a spus deputatul PNL de Suceava. El a amintit și de declarațiile recente ale Comisarului european pentru dezvoltare regională, Corina Crețu, care a afirmat că există suficiente disponibilități financiare nerambursabile la nivelul Comisiei Europene pentru realizarea studiilor de fezabilitate și a lucrărilor de construire pentru cele două obiective, Autostrada Unirii Iași Târgu-Mureș și drumul expres București-Suceava-Siret.
În aceste condiții, el i-a solicitat explicații ministrului transporturilor pentru lipsa oricăror demersuri în sensul demarării proiectelor de investiții <Drum expres București-Buzău-Focșani-Bacău-Suceava-Siret> și <Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni>. Dumitru Mihalescul vrea să mai afle de la Lucian Șova și de ce în ultimii doi ani nu s-au lansat nici măcar licitațiile necesare pentru demararea realizării studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice pentru cele două obiective prioritare. Deputatul PNL de Suceava i-a solicitat ministrului transporturilor să își asume public abandonarea oficială a proiectului Autostrăzii Târgu Neamț-Iași-Ungheni, dar și să explice cât de utilă poate să fie o autostradă alternativă, cu un traseu diferit, dar profund inutil și mai lung cu peste 100 de kilometri.