Concert pascal
MOPAN Suceava

Cult Research, o companie românească de top în cercetarea pieței, a efectuat recent o cercetare sociologică cu ocazia sărbătoririi Zilei Naționale a României, dezvăluind tendințe și preferințe interesante în rândul românilor de diferite grupe demografice, de gen și de vârstă.

Studiul, realizat de Cult Research, și-a propus să înțeleagă modul în care românii își sărbătoresc Ziua Națională și ce aspecte ale sărbătorii sunt cele mai importante pentru ei. Aceste rezultate pun în lumină activitățile și tradițiile care au semnificație pentru români în această zi specială.

Potrivit cercetării, majoritatea românilor (41%) preferă să urmărească parade și evenimente la televizor, în timp ce 30% aleg să participe la aceste evenimente, cum ar fi parade, demonstrații și concerte în zona lor. Aceste activități au apărut, în cercetare, drept cele mai populare modalități de a comemora Ziua Națională a României.

Paul Acatrini, Managing Partner & Research Director Cult Research,spune despre rezultatele studiului: „Cercetarea noastră oferă o privire realistă asupra modului în care românii sărbătoresc Ziua Națională. Diferențele generaționale sunt relevante în ceea ce privește gradul de activism public al categoriilor demografice. Generațiile mai tinere caută în mod activ implicarea în evenimente comunitare, indicând o dorință puternică de conectare și implicare. Aceste rezultate pot ajuta la conturarea viitoarelor sărbători in unele mai inclusive și mai atractive pentru toate categoriile de public.”

În mod interesant, studiul a relevat diferențe între grupurile de vârstă în abordarea lor de a sărbători ziua națională. Persoanele mai tinere cu vârsta sub 35 de ani au arătat o înclinație mai mare către participarea directă la evenimente culturale locale, indicând o dorință mai mare de a fi implicați și conectați la comunitatea lor. Pe de altă parte, persoanele cu vârste cuprinse între 55 și 64 de ani au fost mai înclinate să urmărească parade și evenimente la televizor, reflectând o preferință pentru confortul caselor lor, menținând totuși o conexiune cu evenimentele naționale.

Aceste constatări demonstrează că pentru persoanele mai tinere, voluntariatul și sprijinirea comunității, precum și participarea la evenimente locale, au o importanță mai mare în comparație cu grupurile de vârstă mai înaintate.

Analiza mai dezvăluie că bărbații sunt mai predispuși să participe la evenimentele locale oficiale decât femeile. Părinții vor participa, de asemenea, mai mult la aceste evenimente în comparație cu cei fără copii, în timp ce persoanele fără copii sunt mai susceptibile să urmărească parade și demonstrații la televizor.
Studiul a evidențiat, de asemenea, aspectele simbolice asociate de români cu Ziua Națională. Petrecerea timpului cu familia a apărut ca aspectul cel mai important pentru 35% dintre români, urmat îndeaproape de oportunitatea de a reflecta asupra istoriei națiunii și a semnificației acesteia (32%), precum și de cinstire a eroilor și personalităților istorice (32%).

În plus, 25% dintre respondenți au subliniat importanța participării la evenimentele locale organizate cu această ocazie, în timp ce 14% au considerat că sărbătorirea zilei prin mâncăruri tradiționale românești este mai importantă.

„Sarbatorile de 1 decembrie marcheaza inca o oportunitate  a romanilor de a sta alaturi de cei dragi dar si de a urmari evenimentele televizate cu defilarea militara, armata fiind una dintre cele mai credibile si apreciate insitutii din Romania, adaugă Alexandru Zodieru, Managing Partner & General Director Cult Research

DESPRE CULT RESEARCH

Cult Research se angajează să furnizeze perspective și informații valoroase care contribuie la o înțelegere mai bună a fenomenelor din societate și la adaptarea organizațiilor la aceste realități. . Oferind analize și date pe diverse subiecte de interes național, compania își propune să contribuie la formarea unei societăți în care calitatea vieții este îmbunătățită constant.

Pentru mai multe informații despre Cult Research și serviciile lor de cercetare de piață, vă rugăm să vizitați www.cultresearch.ro.

Acest studiu s-a desfășurat online, prin intermediul CultIO, care oferă acces la un panel de peste 40.000 respondenți. Eșantionul a fost format din persoane cu vârste cuprinse între 18 – 55 de ani, din mediul urban, cu acces la Internet. Pentru mai multe informații despre Cult Research și studiile sale, vă rugăm să vizitați www.cultresearch.ro

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Social
SAV-COM Suceava
MOPAN Suceava
FACOS Suceava
Edofier Fier Forjat
E.ON - Luna aceasta, factura electronica iti poate aduce premii in fiecare zi
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava