Concert pascal
MOPAN Suceava

Copreședintele organizației județene a PNL, senatorul Gheorghe Flutur, a declarat că fostul Guvern PSD a fost ”Guvernul-Zero” pentru infrastructura rutieră a județului Suceava întrucât a sistat finanţările şi a blocat lucrările la toate investiţiile începute în județul Suceava. El a arătat că abandonarea investițiilor în infrastructură pune în pericol dezvoltarea locală și regională și că fără infrastructură, orice zonă riscă să rămână în izolare și este condamnată la subdezvoltare. Printre obiectivele abandonate Flutur a amintit de ruta ocolitoare a Sucevei, ”încremenită în expertize și licitații”, modernizarea DN18 pe tronsonul Iacobeni-Cârlibaba-Borșa, reabilitarea DN 17B Vatra Dornei – Broșteni –limita cu judeţul Neamţ, şoselele de centură de la Rădăuţi, Câmpulung Moldovenesc şi Fălticeni. La acestea, a spus Flutur, se adaugă refuzul fostului Guvern PSD de a lua în calcul Autostrada Siret-Suceava-București. ”Guvernarea PSD a întârziat în mod repetat reluarea lucrărilor în vederea finalizării centurii Sucevei. În declaraţii, începând cu 2012, PSD promitea apăsat că se vor aloca fonduri, dar, așa cum am văzut, nu s-au dat. Nu este singura dată când PSD nu s-a ținut de cuvânt. Guvernul PSD ne-a demonstrat că nu dorește să finalizeze șoseaua de centură, alocând în bugetele de stat fonduri ”cu pipeta” pentru continuarea investiției și amânând în permanență termenele de finalizare. Drept dovadă, Legea bugetului de stat pentru anul 2015, certifica faptul că Guvernul PSD nu și-a propus să finalize celelalte două tronsoane ale centuri, propunând alocarea doar a unei părți din valoarea rămasă de finanțat. Pe 10 octombrie 2015, la Suceava, ministrul de atunci al Transporturilor confirma cu seninătate că Guvernul PSD nu are de gând să finalizeze centura Municipiului Suceava nici în anul 2016. Mai mult decât atât, nu s-a prezentat un termen credibil în care se vor relua lucrările, deci nici vorbă despre un eventual termen al finalizării rutei ocolitoare”, a declarat senatorul PNL de Suceava.  Secretarul general al PNL a subliniat că în mod normal nu ar fi nevoie de mai mult de trei luni pentru a termina lucrările pe cele două tronsoane rămase ale șoselei de centură a Sucevei, în condiţiile în care gradul de execuție a lucrărilor depășește 90 %. ”Prin sistarea lucrărilor la centura Sucevei, Municipiul Suceava este sufocat. Există cartiere în municipiul Suceava unde autovehicule de mare tonaj trec pe lângă locuințe, provocând avarii și fiind un real pericol pentru trecătorii din zonele respective. Ruta ocolitoare este extrem de importantă pentru întreg Județul Suceava”, a explicat Gheorghe Flutur.

Flutur: ”Pentru PSD județul Suceava există doar o dată la 4 ani, în ziua de vot”

Pentru şoseaua de centură a municipiului Rădăuți, a menționat parlamentarul liberal, nu s-a finalizat procedura juridică în cazul terenurilor, iar lucrările oricum nu pot demara din cauză că societatea care are în gestiune stâlpii care susţin firele de înaltă tensiune nu acceptă deschiderea şantierului pentru că nu a primit banii pentru mutarea stâlpilor. Flutur a precizat că o situație extrem de gravă se înregistrează ca urmare a blocării lucrărilor de reabilitare, pe teritoriul județului Suceava, a drumului național DN18, arteră de maximă importanţă pentru traficul intern şi internaţional din nordul ţării. DN18, a spus liderul liberal, a ajuns să arate mai degrabă ca o uliță abandonată decât ca un drum național, a ajuns unul dintre cele mai proaste drumuri naţionale din judeţul Suceava şi unul dintre cele mai degradate din întreaga ţară. Flutur a arătat că starea drumului creează dificultăți în activitatea zilnică a locuitorilor din zonă, a șoferilor aflați în tranzit, precum şi turiştilor care vin să viziteze Bucovina. ”Localitățile traversate de DN18, aflate pe raza judeţului Suceava, respectiv Ciocăneşti, Botoş, Valea Stânei şi Cârlibaba, rămân condamnate în continuare la izolare. Situaţia este atât de gravă, încât agenţii economici din zonă nu mai găsesc firme de distribuţie care să-i aprovizioneze. Firmele de transport persoane care efectuează curse în zonă intenționează să suspende traseele din cauza stării DN18. Foarte mulţi turiști care intenţionează să traverseze județul Suceava spre Maramureş, se întorc din drum. Pe această arteră, astăzi  plină de gropi, se află comuna-muzeu Ciocănești, unde anual se desfășoară evenimente recunoscute la nivel internațional. În anul 2011 s-a luat decizia de modernizare a tronsonului Iacobeni-Borşa-Moisei de pe DN18, care trebuia finalizat în 2013, însă s-au efectuat doar 5% din lucrări. Contractul inițial a fost reziliat, relicitarea lucrărilor s-a făcut în decembrie 2014, iar atribuirea contractelor era prevăzută la începutul lunii iunie 2015. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România comunica, însă, pe 3 iunie 2015, că s-au desemnat constructorii pentru două loturi, care vizează reabilitarea acestui drum naţional doar pe teritoriul judeţului Maramureş, respectiv Moisei – Borşa şi Borşa – Şesuri, astfel că locuitorii județului Suceava trebuie să mai aştepte până când vor începe lucrările pe tronsonului Iacobeni – Cârlibaba – limită județul Suceava”, a explicat parlamentarul PNL de Suceava. Sucevenii, ca și maramureșenii, a spus Flutur, trebuie să fie respectaţi şi nu abandonați. ”Situația în care se află DN18 Iacobeni –Cârlibaba – Borșa este un alt exemplu care demonstrează că pentru PSD județul Suceava există doar o dată la 4 ani, în ziua de vot”, a conchis secretarul general al PNL.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Politic
SAV-COM Suceava
MOPAN Suceava
FACOS Suceava
Edofier Fier Forjat
E.ON - Luna aceasta, factura electronica iti poate aduce premii in fiecare zi
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
Jidvei - vinuri albe romanesti de calitate
A.I.T.I. Imobiliare Suceava
General Construct - Anunturi angajare
Aeroportul International Stefan cel Mare Suceava
REVINE Suceava
Hornar de Bucovina
Locuri de munca in Romania
ROMFOUR - Transport international de persoane colete - auto pe platforma
Loial Impex Suceava